  • 1. Data: 2005-11-16 13:57:59
    Temat: umowa o dzielo a przekazanie praw
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witam,

    Czy to jest regula, ze przy ud przy przekazaniu praw podstawa do
    opdatkowania to 50% a przy nie przekazywaniu praw to 80%? Czy tez od
    czegos to jeszcze zalezy (od samego dziela?)

    Gdzie o tym moge poczytac?

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 2. Data: 2005-11-17 22:50:35
    Temat: Re: umowa o dzielo a przekazanie praw
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2005, mariposa doux wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy to jest regula, ze przy ud przy przekazaniu praw podstawa do
    > opdatkowania to 50% a przy nie przekazywaniu praw to 80%?

    Z grubsza biorąc.
    Bo podstawą liczenia 50% KUP jest w tym przypadku zapis:
    +++
    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się:
    3)
    z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich
    i artystów wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu
    odrębnych przepisów, lub rozporządzania przez nich
    tymi prawami - w wysokości 50% uzyskanego przychodu,
    [...]
    ---

    Chciałbym podkreślić iż np. w razie jeśli dziełem jest
    program i to dzieło będzie KUP to nie jest IMO wymagane
    "przekazanie wszelkich praw" - bo np. samo udzielenie
    licencji jest "korzystaniem z prawa" !
    Piszę bo spotkałem się z poglądem jakoby udzielenie
    licencji nie uprawniało do korzystania z 50% KUP
    a przecież to JEST prawo do utworu.
    Sama licencja też jest takim prawem - uprawnia do
    korzystania z utworu (a w ustawie podatkowej nie
    wnika się w sposób korzystania z prawa).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)