  • 1. Data: 2005-08-04 07:30:06
    Temat: umowa o dzieło a umowa zlecenia
    Od: "Renata" <r...@y...com>

    Mam podpisana umowę o prace na pełny etat. dodatkowo mam możliwość podjęcia
    dodatkowej pracy na umowe zlecenia lub umowę o dzieło. Która z umów jest
    bardziej korzystna dla mnie?
    Renata

  • 2. Data: 2005-08-04 09:57:16
    Temat: Re: umowa o dzieło a umowa zlecenia
    Od: "Szymon Sokołowski" <s...@p...onet.pl.usunto.com.wiadomoze.to.wszystko.tez>

> [...]
    > podjęcia
    > dodatkowej pracy na umowe zlecenia lub umowę o dzieło. Która z umów jest

    to zalezy :-)

    umowa o dzielo mozesz sobie 50% wpisac jako koszty uzyskania
    przychodu i mozesz zaplacic mniejszy podatek...
    ale jestes wtedy za swoje "dzielo" odpowiedzialna :-)
    na umowie zlecenie mozesz np. pracowac tylko na okreslony "Czas"
    pozdrawiam
    Szymon Sokolowski
    "Renata" <r...@y...com> wrote in message

  • 3. Data: 2005-08-04 10:24:49
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Renata" <r...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    podjęcia
    > dodatkowej pracy na umowe zlecenia lub umowę o dzieło. Która z umów

    Jeżeli zleceniodawcą wykonania dzieła czy umowy zlecenia będzie inny
    podmiot niż Twój pracodawca to różnica jest niewielka.
    Przykład: kwota brutto 1000 zł,
    kwota netto:
    843 zł - umowa zlecenie,
    848 zł - umowa o dzieło.

    wa

  • 4. Data: 2005-08-04 12:21:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata wrote:
> [...]
    > dodatkowej pracy na umowe zlecenia lub umowę o dzieło. Która z umów jest

    bez znaczenia.

  • 5. Data: 2005-08-04 16:29:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Aug 2005, Szymon Sokołowski wrote:
    [...]
    > umowa o dzielo mozesz sobie 50% wpisac jako koszty uzyskania
    > przychodu i mozesz zaplacic mniejszy podatek...

    Poczekaj: uważasz iż zaliczenie do przychodów "z praw" ma
    związek z rodzajem umowy dzieło/zlecenie ??
    I może jeszcze bez związku z tym co trzeba zrobić ???
    Optymista ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-08-04 16:42:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    witek wrote:

    > bez znaczenia.

    A dlaczego bez znaczenia?
    Przeciez finansowo ma to znaczenie.
    Ewentualnie wieksze koszty uzyskania i czysta zaliczka na podatek PIT - bez
    zdrowotnego (takze i bez tego 0,75% nieodliczalnego). Gdyby z takich czy
    innych powodow wystapilaby nadplata podatku PIT, to bedzie wiecej do
    odliczenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-08-05 06:46:53
    Temat: Re: Re: umowa o dzieło a umowa zlecenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Aug 2005, SDD wrote:

    > A dlaczego bez znaczenia?
    > Przeciez finansowo ma to znaczenie.
    > Ewentualnie wieksze koszty uzyskania

    Możesz objaśnić na jakiej podstawie ?
    Najlepiej z podaniem artykułu lub paragrafu...

    > i czysta zaliczka na podatek PIT - bez
    > zdrowotnego (takze i bez tego 0,75% nieodliczalnego).

    To tak.
    Ktoś podał że na 1000 zł 5 zł na plus wyjdzie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)