  • 1. Data: 2004-01-23 13:02:44
    Temat: umowa o dzieło autorska a pit8b
    Od: "Daniel" <d...@o...com.pl>

    W 2003 roku miałem zawartą umowę o dzieło - autorską (50% koszty uzyskania
    przychodów) na wykonanie strony www.

    Czy kwota tego przychodu na PIT8B ma być w pozycji 48 (Umowy zlecenia i o
    dzieło art. 13 pkt 8 ustawy)
    czy też w pozycji 60 (Prawa autorskie i inne prawa, o których mowa w art. 18
    ustawy)

  • 2. Data: 2004-01-23 14:57:59
    Temat: Re: umowa o dzieło autorska a pit8b
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, Daniel wrote:

> [...]
    >+ dzieło art. 13 pkt 8 ustawy)
    >+ czy też w pozycji 60 (Prawa autorskie i inne prawa, o których mowa w art. 18

    IMHO - "oczywiście prawa autorskie". Nie ma możliwości żeby inaczej
    zamawiający *uznał* ryczałtowy koszt 50% ! (a jako że on jest
    płatnikiem - to MUSI go sprawdzić).
    Fakt że to była umowa o dzieło nie przesądza o klasyfikacji
    podatkowej: umowy "w działalności" to w znacznej częsci również
    umowy o dzieło lub "o usługi traktowane jak umowy zlecenia" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-27 03:09:18
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    a czy przy takich umowach - obowiazauje kwota wolna od podatku?
    zakladajac ze byly tylko takie dzieka z 50% KUP w 2003 roku?
    pozdrawiam
    m.
    ps. to ktore pole w PIT polecacie ?
    bo nie bylo jednoznacznej odp.

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2004-01-29 00:53:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2004, MAGISTER wrote:

    wKF: a *pod* cytatem możesz odpisywać ? Potomnym
    lepiej się w googlu będzie czytało ;) !

    >+ a czy przy takich umowach - obowiazauje kwota wolna od podatku?

    A co to jest "kwota wolna od podatku" ;) ? (FYI: w ustawie
    NIE MA takiego pojęcia, to jest "zastępcza wartość która
    mogłaby wystąpić jakby nie istniały odliczenia od podatku "!)
    Oczywiście, podatek jest "wg skali" i obniżenie
    podatku wystąpi.

    >+ zakladajac ze byly tylko takie dzieka z 50% KUP w 2003 roku?

    Ano.

    [...]
    >+ ps. to ktore pole w PIT polecacie ?
    >+ bo nie bylo jednoznacznej odp.

    Czekaj no, na szczęście nie wyciąłeś:

    [...]
    >+ > IMHO - "oczywiście prawa autorskie". Nie ma możliwości żeby inaczej
    >+ > zamawiający *uznał* ryczałtowy koszt 50% ! (a jako że on jest
    >+ > płatnikiem - to MUSI go sprawdzić).

    To NIE JEST jednoznaczna odpowiedź ???
    Jak to było ? "Kurdelebele" ?? - Fart, jesteś ???
    Gość potrzebuje *przekonującej* wypowiedzi... ;) !!

    pozdrowienia, Gotfryd