  • 1. Data: 2004-01-23 12:17:31
    Temat: zaliczki uproszczone - czy tylko poinformowanie wystarczy?
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    mam DG, KPiR, VAT, od 1999

    doczytałem, że do 20 lutego można zgłosić chęć uproszczonego wpłacania
    zaliczek na PIT-5 jako 1/12 z dochodu z DG za 2002 rok (składanego w roku
    2003). Mam tylko małą wątpilwość: za 2002 miałem dochód ok 22000 więc
    zaliczki miesięczne będą śmiesznie małe (22000*0.19)/12 - (zdrowotne zus do
    7.75% podstawy) = ok 348 - 140 = 208 pln (wybrałem linowy 19%). A w PIT-5 za
    11-2003 mam już dochód ok 62000 (miałem dobry rok) więc nieźle bym na tym
    skorzystał.
    Czy po takim wyborze (uproszczone zaliczki) US nie wpadnie od razu na pomysł
    jakiejs kontroli (ot tak, aby wystraszyć podatnika - nie naciągam ich
    oczywiście ale lepiej nie wywoływać wilka z lasu)? Czy są jakies inne
    ograniczenia co do wybory metody uproszczonej?

    pzdr
    mwi