  • 1. Data: 2004-06-19 23:04:32
    Temat: umowa o dzielo i kwoty
    Od: p...@a...pl (Pitus)

    Witam,

    Prowadze DG, chce zlecic wykonanie dziela, czy dobrze rozumiem, ze
    np, podpisuje umowe na 1250zl to:

    Przychod: 1250zl
    Koszty: 250zl
    Dochod: 1000zl
    Zaliczka: 200zl

    Czyli wplacam zleceniobiorcy 1050zl, do US zaliczke 200zl,
    a w koszty sobie wrzucam 1250zl ?

    do 20. nastepnego miesiaca od daty wyplaty skladam PIT-4,
    do 15 marca pit-8b i to wszystko?

    Prosze poprawcie jesli sie myle.

    pozdrowienia
    pitus

  • 2. Data: 2004-06-20 06:54:38
    Temat: Re: umowa o dzielo i kwoty
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Przychod: 1250zl
    > Koszty: 250zl
    > Dochod: 1000zl
    > Zaliczka: 200zl

    w tym roku zaliczka 190zl

    Jean

  • 3. Data: 2004-06-20 10:44:50
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    no, a składki ZUS?

  • 4. Data: 2004-06-20 13:53:14
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > no, a składki ZUS?

    zlecenia sa po to zeby omijac zus ;)
    zreszta tak juz bylo w wyliczeniu, ja tylko poprawilem kwote zaliczki ;)

    Jean

  • 5. Data: 2004-06-20 18:17:40
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "weronika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > no, a składki ZUS?

    Przecież pytanie dotyczy umowy o dzieło, która nawet dobrowolnie nie
    podlega ubezpieczeniom ZUS.

    wa

  • 6. Data: 2004-06-20 20:48:28
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    racja waczek- chochlik-( na cos muszę zwalić własne gapiostwo) ukrył przede
    mną slowo'dzieło';):)
    weronika

  • 7. Data: 2004-06-21 08:27:20
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Pitus" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadze DG, chce zlecic wykonanie dziela, czy dobrze rozumiem, ze
    > np, podpisuje umowe na 1250zl to:

    [ciach]
    > do 15 marca pit-8b i to wszystko?

    Do końca lutego roku następującego po roku podatkowym. Przy założeniu
    oczywiście, że wcześniej nie zaprzestasz działalności.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 8. Data: 2004-06-21 11:53:36
    Od: p...@a...pl (Pitus)

    "Kasia Miko?ajczyk" <k...@u...ceti.pl> wrote:

    > Do ko?ca lutego roku nast?puj?cego po roku podatkowym. Przy za?o?eniu
    > oczywi?cie, ?e wcze?niej nie zaprzestasz dzia?alno?ci.

    dziekuje za odpowiedzi.

    jeszcze pytanie, czy pit-4 skladam tylko w miesiacu po ktorym
    mialem umowy o dzielo, czy jak juz raz zloze to musze skladac
    co miesiac do konca roku.

    pozdrowienia
    p.

  • 9. Data: 2004-06-21 12:10:17
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > jeszcze pytanie, czy pit-4 skladam tylko w miesiacu po ktorym
    > mialem umowy o dzielo, czy jak juz raz zloze to musze skladac
    > co miesiac do konca roku.

    Gwoli ścisłości: PIT-4 składa się _za_ miesiąc, w którym pobrało się od
    wynagrodzenia wypłaconego wykonującemu umowę o dzieło podatek do 20-go
    następnego miesiąca. Moim zdaniem tylko wtedy, jeżeli ten podatek występuje.
    Nigdy nie spotkałam się z zerowymi PITami-4.

    Poza tym w różnych urzędach skarbowych różnie mówią. Jeżeli nie ma się
    pracowników na umowę o pracę, a tylko płaci się raz kiedyś podatek z tytułu
    umowy zlecenia lub o dzieło, to niektóre urzędy w ogóle sobie PITa-4 nie
    życzą. Ale podkreślam, że to zależy od urzędu!

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 10. Data: 2004-06-21 20:46:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2004, Kasia Mikołajczyk wrote:
    [...]
> [...]
    >+ umowy zlecenia lub o dzieło, to niektóre urzędy w ogóle sobie PITa-4 nie
    >+ życzą. Ale podkreślam, że to zależy od urzędu!

    Hm... a powinno zależeć od tego *kiedy* był składany (lub nie) PIT-4 !
    Zdaje się że w 2003 była nowelizacja rozporządzenia w którym jedno
    niewinne sformułowanie wypełniło (wcześniej niedokonane) upoważnienie
    ustawowe w postaci nakazu składania. Pamiętam bo była dyskusja (n-ta
    z kolei) i szczęki grupowiczom poodpadały jak ktoś z rękawa wyciągnął
    owo rozporządzenie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)