  • 1. Data: 2002-09-27 12:24:08
    Temat: umowa, praca dla ludu
    Od: "hagi" <h...@A...onet.pl>

    Zapragnąłem zatrudniać ludzi!

    Nie chcę żeby to była umowa o pracę.
    Chciałbym przygotować wzory umów dla każdego. Dla osób fizycznych, osób
    prowadzących działalność gospodarczą, bezrobotnych, pracujących, studentów
    etc.

    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie dlatego prosze o jakiś podział.

    Przedmiot umowy nie ma większego znaczenia, gdyż można to dopasować do
    rodzaju umowy.

    Problem w tym, żeby płacić jak najmniej świadczeń, podatków, a "pracownik"
    mógł byc niezależny i pracować kiedy chce, a za efekt otrzymywał
    wynagrodzenie (np prowizyjnie za sprzedaż usług, produktów albo
    wynagrodzenie za wykonywaną przez niego czynność). Nie będzie wynagrodzenia
    minimalnego.

    Załóżmy, że jeden będzie sprzedawał jakiś towar np pluszowe misie do sklepów
    z zabawkami i za ilość sprzedanych otrzyma prowizję.

    Drugi (albo jego zakład produkcyjny) będzie wykonywał pracę chałupniczą w
    zakresie produkcji tych pluszaków i może ich zrobić dużo w jednym miesiącu
    albo nic w drugim, bo nie będzie zapotrzebowania albo nie będzie mu się
    chciało.

    Trzeci będzie przyjmował zamówienia e-mail i w zależności od ich ilości
    otrzyma wynagrodzenie.

    Czwarty będzie dostarczał miśki od wykonawcy do klientów.

    itd. Sposób wykonywania czynności nie jest sztywno narzucany. W części
    przypadków byłaby to praca dodatkowa.

    Moje pytanie dotyczy minimalnych opłat miesięcznych na rzecz świadczeń typu
    ZUS etc w zależności od rodzaju umowy (chyba w gre wchodz umowy cywilne) w
    przypadku kiedy "pracownik" nie robi nic, czyli nie zarabia. Czy jest taka
    możliwość, że kiedy nie zarabia to nie ponosi się względem niego żadnych
    kosztów?

    Przeciwnie, załóżmy że zarabia w 3 przedziałach kwotowych. Jeden 100zł
    misięcznie, drugi 1000,
    trzeci 10000zł. Jaki jest koszt poza wynagrodzeniem?
    Oczywiście kwota co miesiąc nie jest stała i może wahać w granicy
    0-nieskończoności.

    Bezrobotnych jest dużo, dlatego być może będzie to na dużą skalę i najlepiej
    byłoby to załatwić jednym wzorem umowy.

    Poradzcie mi coś, bo niby są różne typy umów, a w pewnym momencie zlewa się
    to w jedno.
    Ogólne informacje nt rodzajów umów czytałem ale niewiele mi to mówi, bo
    potrzebuje konkretów.