  • Data: 2004-02-29 08:30:38
    Temat: umowa zlecenia 19 czy 20% podatku???
    Od: "act" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam szanownych grupowiczów!
    Czy ktoś może udzielic mi odpowiedzi na następujące pytanie:
    Prowadzę dział. gospod. i mam podpisaną umowę zlecenia usług i dzierżawy
    pojazdu. W tej umowie jest Zleceniobiorca czyli ja i Zleceniodawca czyli druga
    strona.
    Mam zatem pytanie ponieważ do końca nie jestem pewien czy do tej pory dobrze
    prowadziłem własną księgowość tzn. płaciłem 19% podatek a słyszałem że od umowy
    zlecenia czy o dzieło płaci się rzekomo 20% podatku. Nie wiem czy to dotyczy
    również mnie - mam zarejestrowaną działalność gospodarczą a nie jestem
    zatrudniony na umowę zlecenie. Drugie pytanie to czy można by zmienić
    dotychczas obowiązującą formę umowy zlecenia i dzierżawy pojazdu na zwykłą
    umowę bez żadnych dodatków po prostu umowa pomiędzy mną i firmą.
    pzdr i proszę o rady i podpowiedzi.