  • 1. Data: 2006-07-29 10:43:50
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "mike" <m...@w...pl>

    witam,
    mam zamiar zatrudnic studenta na umowe zlecenie, jednak mam kilka pytan
    jakie sa z tym zwiazane:

    1. jakie sa koszty uzyskania przychodu przez studenta (20%, 50% czy moze 0%)
    2. czy student musi cos zglaszac do US
    3. PIT-4 skadam w moim US tylko w miesiacu w ktorym nastepuje wyplata
    wynagrodzenia czy od tego miesiaca w kazdym nastepnym bez wzgledu czy miala
    miejsce wyplata czy nie

    pozdrawiam
    mike

  • 2. Data: 2006-07-29 11:42:15
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mike wrote:

    > mam zamiar zatrudnic studenta na umowe zlecenie, jednak mam kilka
    > pytan jakie sa z tym zwiazane:

    Rozumiem, że prowadzisz DG.

    > 1. jakie sa koszty uzyskania przychodu przez studenta (20%, 50% czy
    > moze 0%) 2. czy student musi cos zglaszac do US

    Zwykle 20%. Chyba, że jest w umowie przekazanie praw autorskich. Wtedy
    może być 50%.

    > 3. PIT-4 skadam w moim US tylko w miesiacu w ktorym nastepuje wyplata
    > wynagrodzenia czy od tego miesiaca w kazdym nastepnym bez wzgledu czy
    > miala miejsce wyplata czy nie

    Wyłącznie *za* miesiące w których była wypłata, w miesiącu następnym.

  • 3. Data: 2006-07-29 12:38:45
    Od: "mike" <m...@w...pl>

    2. czy student musi cos zglaszac do US?

    pozdr
    mike

  • 4. Data: 2006-07-29 12:53:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-07-2006 o 14:38:45 mike <m...@w...pl> napisał:

    > 2. czy student musi cos zglaszac do US?

    PIT-37 :D

  • 5. Data: 2006-07-29 13:29:03
    Od: "mike" <m...@w...pl>

    > PIT-37 :D

    hehe, jasne. dzieki!

  • 6. Data: 2006-07-29 13:53:36
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    mike wrote:
    > witam,
    > mam zamiar zatrudnic studenta na umowe zlecenie, jednak mam kilka pytan
    > jakie sa z tym zwiazane:

    co to jest "zatrudnić na umowę zlecenie"?
    Bo coś takiego nie istnieje.
    Ja bym to nazwał chcę wyruchać studenta z należnych mu świadczeń.

  • 7. Data: 2006-07-30 19:23:01
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    witek napisał(a):

    > co to jest "zatrudnić na umowę zlecenie"?
    > Bo coś takiego nie istnieje.
    > Ja bym to nazwał chcę wyruchać studenta z należnych mu świadczeń.

    ja to mialem wrazenie zawsze, ze nalezne sa, jak jest obowiazek..
    a tu takiego nie ma..poza tym, nic nie stoi na przeszkodzie
    chyba, zeby sobie student od ust odjal i emerytkom dodal, czyz nie ??

    Efreet

  • 8. Data: 2006-07-30 20:04:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Jul 2006, Efreet wrote:

> [...]
    [...]
    > ja to mialem wrazenie zawsze, ze nalezne sa, jak jest obowiazek..
    > a tu takiego nie ma..

    Jest słowo "zatrudnić".
    Po prawdzie nie ma jasnej regulacji że "zatrudnienie oznacza nawiązanie
    stosunku pracy" ale kilka pośrednich zapisów w KP co najmniej wzbudza
    wątpliwości (że tak należy rozumieć); przykładem są zapisy o "niedyskry-
    minacji w zatrudnianiu" tudzież definicja umowy o pracę.
    Dodatkowo znaczenie językowe słowa "zatrudnić" jest związane
    z "pracą" a nie "robieniem czegoś" za wyjątkiem oznaczonej jako
    przestarzała formy "zatrudnić się" kiedy akcent idzie na "robienie
    czegoś" (i mogłoby podpadać pod dowolną formę "robienia") a nie
    "pracowanie":
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=70943

    IMO zawarcie umowy zlecenia lub umowy o dzieło nie jest "zatrudnieniem",
    ba, sama idea umowy o dzieło przeczy językowemu "zatrudnianiu": przecież
    zamawiającego NIE OBCHODZI w jakim czasie wykonania i jakim nakładem pracy
    zostanie osiągnięty rezultat (cel) umowy!

    Z czytej przezorności trzymałbym się wniosków z komentarza "witka"!
    Testowanie na sobie czy jest prawidłowy (i obstoi się przed sądem)
    wniosek iż jak się kogoś ZATRUDNIA to mu się daje PRACĘ i tym samym
    ma obowiazek zadbania o BHP, urlop i parę podobnych drobiazgów może
    być niezdrowe :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-07-31 03:54:58
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Efreet wrote:

    > ja to mialem wrazenie zawsze, ze nalezne sa, jak jest obowiazek..
    > a tu takiego nie ma..poza tym, nic nie stoi na przeszkodzie
    > chyba, zeby sobie student od ust odjal i emerytkom dodal, czyz nie ??

    A ja miałem na myśli urlop, prawo do odprawy, zwolnienia lekarskiego,
    świadaczeń socjalnych przysługujących pracownikowi na etacie, lat pracy
    liczących się do emerytury jako lat składkowych... jeszcze by się sporo
    znalazło.