  • 11. Data: 2004-02-12 14:25:19
    Temat: Re: umowa zlecenie, koszty uzyskania przychodu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Thu, 12 Feb 2004, Adaś wrote:
    > [...]
    >

    > No a skoro w umowie nie ma słowa o przekazaniu praw... to
    > co oni z tym programem sobie mogą, co wynika z umowy ??

    Uzywac, Gotfrydzie, uzywac.
    Prawa autorskie nie sa potrzebne uzytkownikowi ;-)
    Nie sądze żebym kupując nieszczęsnego WIN XP nabyła jakiekolwiek prawa
    od autora ;-)

    Może pewnie też modyfikowac, o ile pozwala na to umowa.
    Bo jak nie napisane w umowie co może zamawiający to sie ów zamawiający
    sam zrobił w balona ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-02-12 14:30:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    > Uzywac, Gotfrydzie, uzywac.
    > Prawa autorskie nie sa potrzebne uzytkownikowi ;-)
    > Nie sądze żebym kupując nieszczęsnego WIN XP nabyła jakiekolwiek prawa
    > od autora ;-)

    Nabywa. Niewyłaczne prawo użytkowania, nazywane w tym wypadku
    licencją. Co znaczy słowo 'licencja' chyba tłumaczyć Ci nie muszę ;-P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2004-02-12 14:58:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ > No a skoro w umowie nie ma słowa o przekazaniu praw... to
    >+ > co oni z tym programem sobie mogą, co wynika z umowy ??
    >+
    >+ Uzywac, Gotfrydzie, uzywac.

    Napisałem elaborat, sprawdziłem w KC i... skasowałem :[
    Masz rację, licencja "zwykła" (niewyłączna) nie musi być
    wyrażona na piśmie (a tego chciałem się przyczepić :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-02-12 20:38:40
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Przypatruję się tej dyskusji i nie mogę zrozumieć dlaczego wykonawca nie
    wystawia rachunku dla zamawiającego?
    Czy ja dobrze zrozumiałem, że zamawiający wystawia tu rachunek?
    W końcu dojdzie do tego że wykonawca dzieła czy zleceniobiorca sam nauczy
    się wystawiać rachunki za swoją pracę czy dzieło. I jeszcze policzy
    prawidłowo VAT :-)

    Marek

  • 15. Data: 2004-02-12 22:13:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Marek wrote:

    >+ Przypatruję się tej dyskusji i nie mogę zrozumieć dlaczego wykonawca nie
    >+ wystawia rachunku dla zamawiającego?
    >+ Czy ja dobrze zrozumiałem, że zamawiający wystawia tu rachunek?

    Nie. Zamawiający ma obowiązek sprawdzić prawidłowość
    wyliczeń, bo on odpowiada za pobranie podatku :)
    No to nie przyjmuje nieprawidłowo *jego zdaniem*
    wypełnionego rachunku...

    >+ W końcu dojdzie do tego że wykonawca dzieła czy zleceniobiorca sam nauczy
    >+ się wystawiać rachunki za swoją pracę czy dzieło.

    ....no, tak ma być cały czas :)...

    >+ I jeszcze policzy prawidłowo VAT :-)

    ...a tak będzie zaniedługo :[

    --