  • 1. Data: 2003-12-30 20:33:56
    Temat: uod-pit4
    Od: "ika" <i...@o...pl>

    W grudniu zatrudnialam osobe na umowe o dzielo. W zwiazku z tym czy powinnam
    zlozyc do 20 stycznia PIT4 i do jakiego US zlozyc PIT4, wlasciwego dla mnie
    czy dla osoby wykonujacej dzielo?

    z gory dziekuje za odpowiedz
    ika

  • 2. Data: 2003-12-30 21:19:32
    Temat: Re: uod-pit4
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    Użytkownik "ika" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    powinnam
    > zlozyc do 20 stycznia PIT4 i do jakiego US zlozyc PIT4, wlasciwego dla
    ------------------------------------
    A masz zatrudnione osoby na umowe o prace ?
    Jesli nie to raczej nie ma potrzeby składania PIT-4 chyba ze skarbowy tak
    chciewa ( a chciewa były juz dyskusje)
    i wtedy i płacisz i składasz do swojego US
    Wiola

  • 3. Data: 2003-12-30 22:03:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola napisał:

> [...]
    > umowe o prace ? Jesli nie to raczej nie ma potrzeby składania PIT-4
    > chyba ze skarbowy tak chciewa ( a chciewa były juz dyskusje) i wtedy

    Niestety niedawno zmieniły sie druki (tzn. teoretycznie od początku roku
    ale moja skarbówka miała stare i przyjmowała stare jeszcze w
    październiku, nie mowiąc o tym że sporo programów kadrowych nie zostało
    zaktualizowanych).
    I na tym nowym druku jest dopisek, malutki jak owe "i czasopisma" ale
    powodujący że od umów od dzieło i zleceń tez trzeba składać PIT-4.

    Wygląda na to że niektore skarbówki sie nie połapały jeszcze, bo w
    róznych można dostac rózne odpowiedzi.

    Niemniej druk jest częścia ustawy i opis na nim ma moc wiążącą.
    Ale wiem że sporo ludzi sie nie połapało, płaciło podatki bez deklaracji
    i w USach wszystko pasowało.

    Ponieważ nie musiałam do niedawna składac PIT-4 więc zainteresowałam sie
    tym jak mi ktos zwrócił uwagę.
    Bajzel absolutny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-30 22:06:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, ika wrote:

    >+ W grudniu zatrudnialam osobe na umowe o dzielo. W zwiazku z tym czy powinnam
    >+ zlozyc do 20 stycznia PIT4 i do jakiego US zlozyc PIT4, wlasciwego dla mnie

    Tak, tak - "swojego".
    Do US wykonawcy złożysz PIT-8b (i egzemplarz dla wykonawcy takoż)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2003-12-30 22:08:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, Wiola wrote:

> [...]
    >+ ------------------------------------
    >+ A masz zatrudnione osoby na umowe o prace ?
    >+ Jesli nie to raczej nie ma potrzeby składania PIT-4

    ...hm...
    O ile pamietam to ktoś tu (ale nie pamiętam kto :)) palcem
    pokazywał przepis w rozporządzeniu, który "załatał" tą
    że tak powiem "dziurę w papierkologii" - i gdzieś tak od
    wiosny składanie PIT-4 jest już wymagane !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2003-12-31 01:14:09
    Od: "Marek" <d...@p...com>

> [...]
    powinnam
    > zlozyc do 20 stycznia PIT4 i do jakiego US zlozyc PIT4, wlasciwego dla

    Istotne jest nie kiedy zatrudniłaś ale kiedy zapłaciłaś za owe dzieło.
    Jeśli więc już zapłaciłaś lub dziś zapłacisz :-) to: tak do 20 stycznia do
    "twojego" US, a do 31 stycznia jeszcze PIT8B do US właściwego dla wykonawcy
    dzieła.

  • 7. Data: 2003-12-31 10:35:20
    Od: "ika" <i...@o...pl>

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi
    pozdrawiam i zycze szczesliwego nowego roku (podatkowego) :-)
    ika