  • 1. Data: 2004-10-03 13:45:44
    Temat: vat i sprzedaż wysyłkowa za granicę
    Od: hocus <n...@d...pll>

    Witam!

    Sprawa w przypadku sprzedaży wysyłkowej do krajów UE jest dla mnie jasna
    - póki nie przekroczę progu 35tys euro lub więcej - w zależności od
    konkretnego kraju, mogę z vatu rozliczać się z naszym US.
    A co, jeśli chcę sprzedać coś np. do Szwajcarji lub Norwegii, które nie
    są w unii? Teoretycznie Vat'u nie powinno chyba wtedy być? Ale zdaje
    się, żeby udowodnić US że mu się VAT nie należy potrzebuję udokumentować
    fakt, że towar faktycznie opuścił UE. Jak to zrobić przy wysyłaniu
    czegoś zwykłą przesyłką pocztową?
    Z drugiej strony - jeśli zdecyduję się machnąć ręką na VAT, czy mogę -
    nie ryzykując problemów z US - rozliczyć VAT tak jak to robię przy
    sprzedaży w obrębie kraju?

    Pozdrawiam
    Hocus