  • 1. Data: 2004-03-16 20:00:14
    Temat: vat od paliwa ?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam i proszę o pomoc.
    Jest sobie samochód osobowy z homologacją na ciężarowy (ładowność pow 500
    kg, kratka) jako środek trwały (jeżeli to ma znaczenie)w dg (kpir, vat).
    Czy od paliwa od tego samochodu odliczam vat?
    Paliwo to benzyna.
    Dziś kolega mnie uświadomił że tylko od paliwa - oleju można odliczać a od
    benzyny ani gazu nie.
    Księgowa odliczała od grudnia i teraz nie wiem czy słusznie
    Myślę że ktoś mi pomoże bo moje google nie znalazły odpowiedzi.

    PawełJ

  • 2. Data: 2004-03-16 20:09:20
    Temat: Re: vat od paliwa ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik PawełJ napisał:

> [...]
    > benzyny ani gazu nie.
    > Księgowa odliczała od grudnia i teraz nie wiem czy słusznie

    Jak Cie uświadomił? Podał jakis przepis?
    Bo jak dal mnie, to z tego co piszesz wynika że lepiej żebyś słuchał
    księgowej niż kumpla.

    Jak to było? "Chroń mnie Panie od takich przyjaciół, z wrogami sam sobie
    poradzę".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-16 20:21:30
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Jak Cie uświadomił? Podał jakis przepis?
    > Bo jak dal mnie, to z tego co piszesz wynika że lepiej żebyś słuchał
    > księgowej niż kumpla.
    Nie. nie podał. Ale wolę zapytac mądrych niż się stresować. Księgowa pytała
    w US i robi podobno dobrze, ale i on pytał w US i mu powiedzieli że od
    benzyny ani gazu nie wolno...

    > Jak to było? "Chroń mnie Panie od takich przyjaciół, z wrogami sam sobie
    > poradzę".
    Dobre :)

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2004-03-16 20:48:46
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    pytała
    > w US i robi podobno dobrze, ale i on pytał w US i mu powiedzieli że od

    nie wolno od osobowych, od ciężarowych wolno

    Magda

    PS: pozostaje pytanie, czy jak nie ma homologacji na ciężarowe, a ma wpis w
    dowodzie rejestracyjnym to czy można VAT od paliwa odliczać, moja kontrola
    VAT to przełknęła, choć ktoś na grupie pisał, że jakiś US na oficjalne
    pytanie podatnika, czy jak bez homologacji to można, to odpowiedział, że
    nie.

  • 5. Data: 2004-03-17 10:42:15
    Od: "Irro" <Z...@n...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c37nk8$7n6$1@news.onet.pl...
    > Nie. nie podał. Ale wolę zapytac mądrych niż się stresować. Księgowa
    pytała
    > w US i robi podobno dobrze, ale i on pytał w US i mu powiedzieli że od
    > benzyny ani gazu nie wolno...
    to coś słabo pytał. ciężarówka - od wszystkich paliw, osobówka - od żadnych.

    Irro

  • 6. Data: 2004-03-17 10:46:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Irro napisał:
    > Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:c37nk8$7n6$1@news.onet.pl...

    > to coś słabo pytał. ciężarówka - od wszystkich paliw, osobówka - od żadnych.

    No tak gwoli scisłości to jak osobówka będzie na jakies niekowencjonalne
    paliwo (uran? spirytus? wodór?) albo będzie parowa opalana weglem to VAt
    od takiego paliw odliczac może ;-)

    To w kwesti "żadnych" ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-03-18 12:41:21
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    żadnych.

    No ale kurna jak w koncu bedzie po 1 maja????

  • 8. Data: 2004-03-18 17:16:51
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym Mariusz napisał(a):
    > No ale kurna jak w koncu bedzie po 1 maja????

    Tak samo tylko inaczej-:))
    Ciężarówka dla celów podatku VAT będzie inna niż normalna ciężarówka.
    Będzie musiała spełniać warunek ładowności wedle bardzo mądrego wzoru

    Ł= 367kg+ nx68
    gdzie Ł-to całkowita ładowność
    n-ilość miejsc

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

    Adres trochę "przerobiony"

  • 9. Data: 2004-03-18 21:16:36
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Ciężarówka dla celów podatku VAT będzie inna niż normalna ciężarówka.
    > Będzie musiała spełniać warunek ładowności wedle bardzo mądrego wzoru

    A jak się to ma do samochodu, który teraz jest ciężarówką? A z wzoru wynika
    że po 1 maja nie będzie.. ?

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2004-03-19 07:34:15
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c3d3jk$osb$1@news.onet.pl...

    > A jak się to ma do samochodu, który teraz jest ciężarówką? A z wzoru
    wynika
    > że po 1 maja nie będzie.. ?
    Ten wzór sie bedzie stosować do wszystkich pojazdów samochodowych .
    Wiola