  • 1. Data: 2012-02-28 12:18:19
    Temat: vat od paliwa po raz kolejny
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    Zastanawiam się nad kupnem auta na potrzeby własnej DG i dziś byłem nawet w US
    zasięgnąć opinii ale jakoś jednoznacznego stanowiska Pan z okienka nie chciał
    zająć (na pisemną interpretację nie mam za bardzo czasu).
    Auto (Opel Astra kombi) sprowadzone z Niemiec jako 5 osobowe. W polsce
    przerejstrowane na ciężarowe i na 2 osoby. Chciałem sie dowiedzieć czy jak
    wstawię trwałą przegrodę za 1. rząd siedzeń (pozostałe zdemontowane), ładowność
    jest 530kg to czy w świetle ustawy o VAT będę mógł odliczać tenże od paliwa?
    I Pan z okienka zaczął że skoro auto było wyprodukowane z przeznaczeniem jako
    osobowe to mogą pojawić się wątpliwości, ale niestety nic konkretniej nie podał.
    A na tyle ile doczytałem to właśnie jeśli jest sprowadzone (brak św.
    homologacji) i zarejestrowane jako 2 os. cieżarowe i ma ładowność powyżej 500kg
    to się łapię "pod ustawę".
    Ktoś w temacie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-02-29 15:50:49
    Temat: Re: vat od paliwa po raz kolejny
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > zarejestrowane jako 2 os. cieżarowe i ma ładowność
    > powyżej 500kg to się łapię "pod ustawę".
    > Ktoś w temacie?

    Jest jeszcze warunek, piszę skrótowo - długość części ładunkowej musi
    być większa od części pasażerskiej, dokładne sformułowanie znajdziesz w
    sieci.

    Adam

  • 3. Data: 2012-02-29 23:36:21
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "adamw777" wystukał w wiadomości:

    > Jest jeszcze warunek, piszę skrótowo - długość części ładunkowej musi być
    > większa od części pasażerskiej, dokładne sformułowanie znajdziesz w sieci.

    Też znalazłem choć nikt w US o tym nie wspominał, ale ten warunek to akurat
    spełnia.

    piotr

  • 4. Data: 2012-03-01 12:35:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > A na tyle ile doczytałem to właśnie jeśli jest sprowadzone (brak św.
    > homologacji) i zarejestrowane jako 2 os. cieżarowe i ma ładowność powyżej

    zdaje się że to było zawieszone na 2 lata i jeszcze rok został

    erator/