  • 1. Data: 2004-10-20 15:29:46
    Temat: vat za mieszkania lokatorskie
    Od: "frutis" <frutis123@WYTNIJ_ANTY_SPAMERinteria.pl>

    Witam
    Myślę o mieszkaniu lokatorskim, jednakże SM podkreśla że oprócz 30% warości
    mieszkania muszę zapłacić 7% vatu za całe mieszkanie!!! Za nie swoje
    mieszkanie!
    Czy to jest bezprawne by płacić vat za prawo do lokalu mieszkaniowego a nie
    za
    mieszkanie?

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    frutis

  • 2. Data: 2004-10-20 16:17:16
    Temat: Re: vat za mieszkania lokatorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, frutis wrote:

> [...]
    >+ mieszkania muszę zapłacić 7% vatu za całe mieszkanie!!! Za nie swoje

    IM*H*O źle cię poinformowali. Ale widzę że nie, bo poniżej używasz
    *prawidłowego* słownictwa :)

    >+ Czy to jest bezprawne by płacić vat za prawo do lokalu mieszkaniowego

    Nie jest bezprawne... :(
    Od 1.V.2004 opodatkowane VAT są różniste "prawa".
    Nawet takie "prawo" jak umowa że czegoś NIE BĘDZIESZ ROBIŁ.

    >+ a nie za mieszkanie?

    :(
    Nie dam głowy za to czy dla "prawa lokatoreskiego" nie ma jakiegoś
    wyłączenia. Ale *z zasady* - ktoś "sprzedaje prawo" to musi odprowadzić
    VAT...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)