  • 1. Data: 2008-04-13 16:27:12
    Temat: wadium przy wypożyczeniu - podlega podatkowi?
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Dzień dobry!

    Jest taka sytuacja:
    Chcę wypożyczać urządzenia na jakiś okres, np. na miesiąc.
    Wypożyczający wpłaca zapłatę za wypożyczenie plus zabezpieczenie w postaci
    dodatkowej sumy.
    Po miesiącu zwraca urządzenie, a ja oddaję mu ową sumę zabezpieczenia.
    Na mój chłopski rozum, ta suma zabezpieczenia nie powinna podlegać
    opodatkowaniu, bo leży tylko u mnie jako zabezpieczenie i po miesiącu znika
    z mojego konta, lub dopiero gdy urządzenie nie jest oddane zostaje
    potraktowana jako przychód i wtedy wykazuję przychód, wystawiam np. paragon.

    Ale czuję, że mogą tu być jakieś kruczki. Np. że przez miesiąc mogę
    korzystać z tych pieniędzy i nimi obracać.

    Coś doradzicie, Łaskawcy ;-)?
    Grzegorz

  • 2. Data: 2008-04-14 07:30:23
    Temat: Re: wadium przy wypożyczeniu - podlega podatkowi?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2008 18:27:12 +0200, GrzegorzP napisał(a):

> [...]
    > z mojego konta, lub dopiero gdy urządzenie nie jest oddane zostaje
    > potraktowana jako przychód i wtedy wykazuję przychód, wystawiam np. paragon.

    Nie podlega ani pod PIT ani pod VAT.

    > Ale czuję, że mogą tu być jakieś kruczki. Np. że przez miesiąc mogę
    > korzystać z tych pieniędzy i nimi obracać.

    No to jeśli to "obracanie" przyniesie ci dochód, to przecież ten dochód
    normalnie opodatkujesz. Nieważne w jaki spos?ób go sfinansowałeś.

  • 3. Data: 2008-04-14 07:55:02
    Temat: Re: wadium przy wypoyczeniu - podlega podatkowi?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jeszcze uzupełnienie:

    > dopiero gdy urzdzenie nie jest oddane zostaje
    > potraktowana jako przychd i wtedy wykazuj przychd, wystawiam np. paragon.

    I tu są wątpliwości: z jaką datą należy wykazać ten dochód dla PIT i VAT.
    Wiem, że kilka lat temu niektóre urzędy kazały to korygować wstecz w dacie
    wydania towaru. W innych dopiero w dacie gdy wypożyczający dowiedział się,
    że towar nie zostanie zwrócony.

  • 4. Data: 2008-04-14 17:44:11
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

> [...]
    > wydania towaru. W innych dopiero w dacie gdy wypożyczający dowiedział się,

    Acha, ok, dzięki. Zwrócę na to uwagę.