  • 11. Data: 2002-01-12 17:37:49
    Temat: Re: Re[2]: Kreseczki w NIP-ie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 12 Jan 2002, biurach wrote:

    >+ przeczytałem, Gotfryd,

    Chwila, co to jest ?? Bo MÓJ tekst nie.
    [...]
    [...czyjeś oryginalne...]
    >+ >>+ > skad wiadomo, ze NIP to 10 cyfr, a kreseczki sa po to, zeby bylo ladniej
    [...]
    >+ GSld> Mam watpliwosci.
    >+ GSld> O ile wiem USy (przynajmniej jakis czas temu) potrafily sie
    >+ GSld> przyczepic o forme zapisu (przypomne ze "kreski" drzewiej
    [...]
    >+ nie MÓW BZDUR, jakie i gdzie prawo tego wymaga - pomysl zanim
    >+ palniesz, 7 lat temu kontrole były sformalizowane - cały czas

    Ależ nie powiedziałem że wymaga.
    1. pamiętam że *w przeszłości* bywało różnie
    2. nikt nie przytoczył definicji/przepisu.

    Przyznam że drukując PIT-5 za pomocą jakiegoś free-programu
    (dane wpalcowałem) profilaktycznie NIP wpisałem
    odręcznie - bo program się uparł że "fizycznego" nie
    wprowadzi :]

    >+ narzekamy na głupich i niedouczonych urzedasow (ortogr). nie
    >+ powielajmy ichnich bzdur.

    Problem w tym:
    "ma Pan decyzję NIP ?
    - mam
    - proszę pokazać
    - a dlaczego wpisuje Pan co innego niż jest na decyzji ?
    ..."
    Odpowiedź powinna brzmieć: "po przepis x.y.z wydany przez
    a.b.c.d stanowi że NIP to jest kilka cyfr a myślniki są
    dla ozdoby".
    Tylko NIKT nie podał podstawy prawnej, ja sam takowej
    nie widziałem na oczy - więc się nie odważę....
    (a obowiązek podawania prawidłowego NIP określa że
    mogę popełnić wykroczenia).

    Pozdrowienia, Gotfryd