  • 1. Data: 2005-02-24 14:54:43
    Temat: wewnątrzwspólnotowa usługa
    Od: "rob1000" <a...@o...pl>

    chcę wystawić fakturę na kontrahenta z UE jest to faktura za usługę, która
    została wykonana w Polsce. Czy przed wystawieniem powinno się aktualizować
    VAT UE mam tylko nabycie towarów i czy zaznaczyć dostawę towarów? Jakie są
    uregulowania w Vat przy usługach wewnątrzwspólnotowych?

  • 2. Data: 2005-02-25 10:39:08
    Temat: Re: wewnątrzwspólnotowa usługa
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "rob1000" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > chcę wystawić fakturę na kontrahenta z UE jest to faktura za usługę, która
    > została wykonana w Polsce. Czy przed wystawieniem powinno się aktualizować
    > VAT UE mam tylko nabycie towarów i czy zaznaczyć dostawę towarów?

    dlaczego "dostawę towarów", skoro piszesz, że wykonałeś usługę?

    Jakie są
    > uregulowania w Vat przy usługach wewnątrzwspólnotowych?

    a może coś więcej napiszesz, np. co to za usługa?

  • 3. Data: 2005-02-28 22:38:05
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "my way" <no way@no way.pl> napisał w wiadomości

    > a może coś więcej napiszesz, np. co to za usługa?

    Przykładowo agencja pośrednictwa pracy poszukuje dla unijnego kontrahenta
    wysokiej klasy specjalistów do pracy
    Agencja wykonuje usługę na terenie PL, bo na rynku polskim szuka
    specjalistów.
    Co taka agencja powinna wystawić kontrahentowi tytułem usługi wynalezienia
    specjalisty ?
    Czy powinna to być wewnątrzwspólnotowa faktura VAT ? Ile % VAT w takim razie
    trzeba naliczyć ?

    Może agencja mogłaby po prostu na druku firmowym napisać, że koszt usługi
    np. 1000 USD (tak! USD! nie EUR)

    Dlatego USD, że unijny kontrahent dostaje np. 3000 USD na znalezienie
    pracownika z terenu UE do pracy w Singapurze, Iraku czy innym dzikim kraju.
    I jest sobie taki łańcuszek pośredników i kto co komu wystawia i ile w tym
    wszystkim ma być VATu ???

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[ZBĘDNE]@interia.pl
    http://zycz.3mam.net

  • 4. Data: 2005-03-01 12:32:36
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:h3NUd.72235$2e4.24076@news.chello.at...
> [...]

    > specjalisty ?
    > Czy powinna to być wewnątrzwspólnotowa faktura VAT ? Ile % VAT w takim

    usługi dostarczania personelu:
    - dla podatników vat z kraju UE innego niz Polska, są opodatkowane w kraju
    nabywcy usługi
    - dla niepodatnków z UE - opodatkowane są w Polsce
    jeżeli więc twój kontrahent ma status podatnika UE w swoim kraju,
    wystawiasz mu fakturę vat ( o żadnej fakturze "wewnątrzwspólnotowej"- w
    nazwie - nie słyszałam), nie podając jedynie kwoty podatku, bo to nabywca
    rozliczy u siebie podatek vat. masz natomiast obowiazek umieścić na fakturze
    jego numer vat ue. faktury tej nie wykazujesz w deklaracji vat.

    > Może agencja mogłaby po prostu na druku firmowym napisać, że koszt usługi
    > np. 1000 USD (tak! USD! nie EUR)

    nic nie stoi na przeszkodzie, by była to faktura w usd, twiom obowiązkiem
    jest jedynie przeliczyć ją na pln.