    From: "Reaven" <r...@W...WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wielowątkowa numeracja faktur VAT UE
    Date: Thu, 25 Feb 2010 15:21:31 +0100

    Witam,

    Pozmieniały nam się przepisy dot. wystawiania faktur kontrahentom
    zagranicznym, jakaś sierotka ministerialna wymyśliła, by nakazać firmom
    transportowym wystawiać faktury zagraniczne w dniu wykonania usługi, nie
    biorąc zupełnie pod uwagę, że nieraz dokumentacja z wykonania takiej usługi
    trafia do firmy i po 2-3 tygodniach... Narobił się bajzel, trzeba teraz
    planować wystawianie faktur na tygodnie do przodu, zostawiać puste miejsca,
    numerki, cyrk straszny.

    I tak wymyśliłem jakby chociaż trochę sobie dopomoć w temacie nie
    popełniania co chwilę błędów w numeracji. Otóż chciałbym wprowadzić podział
    numeracji na kontrahentów - dla każdego osobny schemat. Zetknąłem się już z
    informacjami, że można np. numerować osobno różne usługi, szukam
    potwierdzenia, że tak, mój pomysł jest zgodny z prawem i mogę go wprowadzić,
    zanim wszystko pogrąży się w chaosie.. ;)

    Chciałbym to zrobić tak: Mam np. trzy firmy, ABC, EFG, RST. Wszystkie
    mają swoje siedziby za granicą, na terenie UE. I wystawiam faktury według
    schematu:

    1/ABC/2010/EU - numer kolejny/ firma / rok / zaznaczenie, że to europejska
    [i w walucie]

    I tak np. w ciągu miesiąca wystawiam faktury [w nawiasach data
    wystawienia]:

    1/ABC/2010/EU - [12.02.2010]
    2/ABC/2010/EU - [14.02.2010]
    3/ABC/2010/EU - [15.02.2010]

    1/EFG/2010/EU - [13.02.2010]
    2/EFG/2010/EU - [15.02.2010]

    1/RST/2010/EU - [14.02.2010]
    2/RST/2010/EU - [15.02.2010]
    3/RST/2010/EU - [18.02.2010]

    Są kolejno numerowane, są jasno określone, która jest czyja. W ogólnym
    zestawieniu wyglądałoby to tak:

    1/ABC/2010/EU - [12.02.2010]
    1/EFG/2010/EU - [13.02.2010]
    2/ABC/2010/EU - [14.02.2010]
    1/RST/2010/EU - [14.02.2010]
    3/ABC/2010/EU - [15.02.2010]
    2/EFG/2010/EU - [15.02.2010]
    3/RST/2010/EU - [18.02.2010]

    I teraz pytanie docelowe: czy jest jakiś przepis, który by mówił, że jest
    to BŁĘDNE numerowanie? Niedozwolone i w ogóle?
    Skoro można zrobić podział na usługi, czyli np. 1/foto/2010 ,
    1/transport/2010 , itd., to czy podział np. na kraje UE lub na firmy
    docelowe jest w jakiś sposób błędny? Oznaczenie się nie zmienia, jedynie
    jego znaczenie. Firm takich zagranicznych powiedzmy mam 5, stałych, chociaż
    nie powinno to mieć znaczenia, ile ich jest - chciałem tylko zaznaczyć, że
    nie spowoduje to problemu w postaci setki faktur, każda z innym oznaczeniem.

    Z góry dziękuję za wszelką konkretną pomoc w temacie.

    Krzysztof Moszyński