  • 1. Data: 2007-11-15 05:09:19
    Temat: wspolne rozliczanie maloznkow a US
    Od: a...@g...pl

    witam,

    - slub cywilny w USA sierpien 2006
    - uznanie slubu cywilnego z USA przez polski Urzad Stanu Cywilnego i
    wydanie zaswiadczenia o slubie cywilnym z data luty 2007

    1) chce rozliczac sie z zona za rok 2006 ale pytanie czy aby to zrobic
    musze byc w zwiazku malzenskim pelne 12 miesiecy 2006 roku czy tylko
    zawrzec zwiazekmalzenski w 2006 roku

    2) ktora data jest wiazaca dla Urzedu Skarbowego? wg slubu w us amam
    pelne 12 miesiecy wg polskiego USC nie mam

    3) czy musze zawiadomic w jakis sposob Urzad Skarbowy o slubie
    cywilnym czy wystarczy wyslac wspolne rozliczenie?

    z gory dziekuje

  • 2. Data: 2007-11-15 05:17:31
    Temat: Re: wspolne rozliczanie maloznkow a US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...pl wrote:
> [...]
    >
    > 3) czy musze zawiadomic w jakis sposob Urzad Skarbowy o slubie
    > cywilnym czy wystarczy wyslac wspolne rozliczenie?

    musisz być w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, czyli do 1
    stycznia do 31 grudnia.

    jeśli chcesz się rozliczyć za 2006 to którąkolwiek datę by nie wziąć za
    2006 wspólnie rozliczyć się nie możesz.

    Data wydania zaświadczenia jest luty 2007, a data ślubu na tym
    zaświadczeniu jaka jest? Pytanie czy wg polskiego prawa ślub został
    zawarty "w dniu jego zawarcia", czy tez w dniu zgłoszenia w polskim USC.
    Jak data ślubu będzie 2006 a nie 2007 to ewentualnie rozliczycie się
    razem za 2007 rok. Jeśli USC uznaje date waszego slubu dopiero od
    momentu jego zgłoszenia to nawet w 2007 razem się nie rozliczycie.

  • 3. Data: 2007-11-15 13:45:07
    Od: a...@g...pl

    > jeśli chcesz się rozliczyć za 2006 to którąkolwiek datę by nie wziąć za
    > 2006 wspólnie rozliczyć się nie możesz.

    nastapila literowka, chce rozliczyc sie za 2007 rok

> [...]
    > momentu jego zgłoszenia to nawet w 2007 razem się nie rozliczycie.- Ukryj cytowany
    tekst -

    zatem telefon do USC i wyjasnienie - dziekuje

    czy musze zglaszac cos w US, zmiana informacji ze jestem w zwiazku
    malzenskim?

  • 4. Data: 2007-11-15 13:49:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    a...@g...pl pisze:

    > czy musze zglaszac cos w US, zmiana informacji ze jestem w zwiazku
    > malzenskim?

    Małżonek który zmienił nazwisko musi zgłosić to z US. Zmianę numeru
    dowodu, jeżeli trzeba było nowy wyrobić, zmianę miejsca zamieszkania sie
    zgłasza. Samego faktu małżeństwa nie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2007-11-15 14:34:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...pl wrote:

    > nastapila literowka, chce rozliczyc sie za 2007 rok

    > zatem telefon do USC i wyjasnienie - dziekuje
    >
    > czy musze zglaszac cos w US, zmiana informacji ze jestem w zwiazku
    > malzenskim?

    Musisz zgłosić zmianę jakiejkolwiek danej która znajduje się na druku NIP-3.
    Jeżeli nic się nie zmieniło to nie musisz.

  • 6. Data: 2007-11-15 23:10:07
    Od: a...@g...pl

    > Musisz zgłosić zmianę jakiejkolwiek danej która znajduje się na druku NIP-3.
    > Jeżeli nic się nie zmieniło to nie musisz.- Ukryj cytowany tekst -

    zona nie zmienila nazwiska , ani miejsc zameldowania, dalej mieszka
    tam gdzie mieszkala (u rodzicow) ja u siebie w swoim mieszkaniu -
    sytuacja ze wzgledu na moja prace, ciagle wyjazdy

    czy ma to jakies znaczenie ze nie mieszkamy razem na papierku? moze ze
    nie ma wspolnego gospodarstwa domowego albo sa 2 , sam juz nie wiem??
    jakie sniebezpieczenstwa z tego plynace??
    tzn mieszkamy oboje w 2 miejscach, w obu mamy swoje rzeczy w obu
    przebywamy po 50% czasu, zalezy gdzie blizej i na jak dlugo zostaje

    dziekuje

  • 7. Data: 2007-11-16 23:17:31
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tzn mieszkamy oboje w 2 miejscach, w obu mamy swoje rzeczy w obu
    > przebywamy po 50% czasu, zalezy gdzie blizej i na jak dlugo zostaje

    Nie ma to wszystko żadnego znaczenia. Możecie mieć pięć mieszkań i sześć
    rezydencji i nie widzieć się przez rok albo dłużej. Jeśli nie macie
    rozdzielności majatkowej i podpiszecie wniosek na PIT-cie roczym o wspólne
    opodatkowanie,to za 2007r rozliczcie się razem. Oczywiście jesli nie ma innych
    kolizji do wspólnego opodatkowania małżonków wynikajacych z ustawy (sposoby
    opodatkowania przychodów i ich rodzaj).

    Pzdr-Kriss