  • 1. Data: 2007-11-14 22:55:08
    Temat: Księgowanie kosztu w KPiR
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Pod koniec poprzedniego miesiąca otrzymałem fakturę na dość sporą wartość,
    za którą jestem w stanie zapłacić dopiero jutro (parę dni po terminie
    widniejącym na fakturze, ale się z firmą dogadałem).

    Pytanie moje jest następujące - czy muszę w KPiR księgować tą pozycję
    w poprzednim miesiącu, czy też mogę ująć ją w kosztach z tego miesiąca?
    Jeśli tak, to z jaką datą wystawienia i wpływu? Dzień wysłania przelewu?
    Jeśli ujmę ją w poprzednim miesiącu, to wykażę stratę, a tego wolałbym
    uniknąć. :) Faktura zaliczana do kosztów pozostałych, o ile to ma
    znaczenie.

    1-os DG, liniówka 19%, KPiR.

    --
    Wojciech Bancer

  • 2. Data: 2007-11-14 23:28:57
    Temat: Re: Księgowanie kosztu w KPiR
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-11-2007 o 23:55:08 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Pod koniec poprzedniego miesiąca otrzymałem fakturę na dość sporą
    > wartość,

    Dla studenta by to oznaczało że faktura na jest na 200zł,
    dla taksówkarza w Żagania - że na 3000zł,
    dla Krauzego - to nie wiem :)

> [...]
    > Jeśli ujmę ją w poprzednim miesiącu, to wykażę stratę, a tego wolałbym
    > uniknąć. :) Faktura zaliczana do kosztów pozostałych, o ile to ma

    Zakładając że to koszt ogólny, niezwiązany z konkretnym przychodem,
    to obecnie zawsze(?) z datą faktury.
    Natomiast jeśli wpiszesz w tym miesiącu, to pewnie też nikt jaj nie urwie,
    a jeśli jeszcze rozliczasz się kwartalnie, to już wogóle nie ma o co się
    martwić.

  • 3. Data: 2007-11-15 06:27:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Dla studenta by to oznaczało że faktura na jest na 200zł,
    > dla taksówkarza w Żagania - że na 3000zł,
    > dla Krauzego - to nie wiem :)

    Cóż. Studentem jestem (jeszcze), ale faktura to i większa niż
    u tego taksówkarza. ;)

    [...]

> [...]
    > a jeśli jeszcze rozliczasz się kwartalnie, to już wogóle nie ma o co się

    Kwartalnie się nie rozliczam. Wolę comiesięczne deklaracje. I wolę
    co miesiąc coś zapłacić z tego podatku niż w jednym miesiącu
    wykazywać stratę, a w kolejnym zbyt duży zysk (w stosunku do
    rzeczywistości).

    --
    Wojciech Bancer

  • 4. Data: 2007-11-15 09:05:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Nov 2007, Wojciech Bancer wrote:

> [...]

    Przyznam ze wątpię.
    Znaczy wg opisu wydaje się mało prawdopodobne, że to jest "koszt
    ogólny" :)

    > Kwartalnie się nie rozliczam. Wolę comiesięczne deklaracje.

    To wól również ich skutki!

    > I wolę
    > co miesiąc coś zapłacić z tego podatku niż w jednym miesiącu
    > wykazywać stratę, a w kolejnym zbyt duży zysk (w stosunku do
    > rzeczywistości).

    Ale Twoja wola nie ma nic do rzeczy :)
    Jak chcesz mieć deklaracje miesięczne, to bierzesz je "z dobrodziejstwem
    inwentarza" i tyle.
    Natomiast tak sobie myślę że:
    - nie napisałeś ZA CO ten koszt
    - wydaje się prawdopodobne, że to NIE JEST koszt "ogólny" lecz związany
    z tym konkretnym przychodem
    - zasadniczo do rozwikływania *takiego* przypadku w *taki* sposób jak
    chcesz służy metoda memoriałowa.
    Koszty "nieogólne" przypisuje się do konkretnego przychodu. Obowiązkowe
    na pełnej księgowości, ale można sobie i na KPiR wybrać.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-11-15 09:24:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    [...]

    > To wól również ich skutki!

    No też racja. Ja nie mówię, że się nie pogodzę ze skutkami, jeśli tak będzie
    lepiej. Po prostu zastanawiam się, czy istnieje możliwość zaksięgowania tego
    w bardziej optymalny dla mnie sposób. :)

    [...]

    > Ale Twoja wola nie ma nic do rzeczy :)
    > Jak chcesz mieć deklaracje miesięczne, to bierzesz je "z dobrodziejstwem
> [...]

    Licencja na soft + wdrożenie.
    Związana akurat z tym konkretnym przychodem, to nie jest.
    Prowadzę działalnośc wyłącznie usługową, to nie mam towarów
    jako-takich i raczej wszystko co zakupię służy długoterminowo.

    --
    Wojciech Bancer

  • 6. Data: 2007-11-15 10:06:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-11-2007 o 10:24:17 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Licencja na soft + wdrożenie.
    > Związana akurat z tym konkretnym przychodem, to nie jest.
    > Prowadzę działalnośc wyłącznie usługową, to nie mam towarów
    > jako-takich i raczej wszystko co zakupię służy długoterminowo.

    To wygląda _mi_ na to, że to koszt niezwiązany z przychodem,
    natoamist jeśli to było powyżej 3k, to spora szansa że musisz amortyzować
    przez 24 miesiące, najwcześniej od miesiąca po miesiącu oddania do
    używania.

  • 7. Data: 2007-11-15 10:40:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    [...]

> [...]
    > natoamist jeśli to było powyżej 3k, to spora szansa że musisz amortyzować
    > przez 24 miesiące, najwcześniej od miesiąca po miesiącu oddania do

    Soft (licencja) tam jest wart mniej. Wdrożenie kosztowało, poza tym
    amortyzuje się chyba dopiero od 3500 netto?

    --
    Wojciech Bancer

  • 8. Data: 2007-11-15 14:16:43
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-11-2007 o 11:40:49 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > t...@o...pl napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Soft (licencja) tam jest wart mniej. Wdrożenie kosztowało, poza tym
    > amortyzuje się chyba dopiero od 3500 netto?

    Tak, ale wdrożenie może się liczyć do wartości początkowej,
    trzeba by sprawdzić w ustawie czy jest tak jak dla środków trwałych.

    Ale jeśli masz razem poniżej 3500 to śmiało w koszty, choćby w tym
    miesiącu.

  • 9. Data: 2007-11-15 17:06:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Licencja na soft + wdrożenie.
    > Związana akurat z tym konkretnym przychodem, to nie jest.
    > Prowadzę działalnośc wyłącznie usługową, to nie mam towarów
    > jako-takich i raczej wszystko co zakupię służy długoterminowo.

    Nie mogłeś przypadkiem *od tego zacząć*?
    JAKI KOSZT???
    Bierzesz do amortyzacji, czytasz:
    "W przypadku gdy wartoœć poczštkowa jest równa lub niższa niż 3.500 zł,
    podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22d ust. 1, mogš dokonywać odpisów
    amortyzacyjnych zgodnie z art. 22h-22m albo jednorazowo - w miesišcu
    oddania do używania tego œrodka trwałego lub wartoœci niematerialnej
    i prawnej,
    BACZNOŚĆ
    albo w miesišcu następnym"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    I w ramach pracy domowej pokazujesz palcem, z którego to jest przepisu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-11-15 17:08:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > Tak, ale wdrożenie może się liczyć do wartości początkowej,
    > trzeba by sprawdzić w ustawie czy jest tak jak dla środków trwałych.

    Jest, Wojciech zaraz palcem pokaże, bo obleci 21* w poszukiwaniu
    gdzie ten "miesiąc następny" był ;)

    > Ale jeśli masz razem poniżej 3500 to śmiało w koszty, choćby w tym miesiącu.

    Jego interesowało jak najbardziej legalistycznie wrzucić w miesiącu
    następnym, więc może sobie "przypasować" przepis :)

    pzdr, Gotfryd