  • 1. Data: 2007-11-14 16:29:33
    Temat: podatek od studentow
    Od: Gedeon "Dąb" Dębołęcki <d...@w...pl>

    Mam pytanie takie:

    Czy istnieje jakas graniczna kwota w przypadku umowy na zlecenie, ktora
    obejmuje osoby uczace sie, a od ktorej nie trzeba placic podatku? Jezeli tak
    to, czy w przypadku nie przekroczenia tej kwoty rodziocom takiej osoby
    uczacej sie bedzie przyslugiwala ulga prorodzinna?

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2007-11-14 16:42:16
    Temat: Re: podatek od studentow
    Od: Dobromir "Extasa" Potwórmorski <d...@o...pl>

    Użytkownik "Gedeon "Dąb" Dębołęcki" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to, czy w przypadku nie przekroczenia tej kwoty rodziocom takiej osoby uczacej
    > sie bedzie przyslugiwala ulga prorodzinna?

    oooo właśnie! ja też chciałbym się dowiedzieć jak to z tym jest, bo mam podobny
    problem

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-11-14 16:57:36
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-11-2007 o 17:42:16 "Dobromir "Extasa" Potwórmorski"
    <d...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Gedeon "Dąb" Dębołęcki" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > oooo właśnie! ja też chciałbym się dowiedzieć jak to z tym jest, bo mam
    > podobny problem
    >
    > pozdrawiam

    No, jeszcze jakiegoś Ramaparda "Legwana" Kwakrantanne zawołajcie

  • 4. Data: 2007-11-14 17:09:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > tak to, czy w przypadku nie przekroczenia tej kwoty rodziocom takiej osoby
    > uczacej sie bedzie przyslugiwala ulga prorodzinna?

    Matko Boska - co Wy - studenci to mysla, ze maja Bog wie jakie ulgi!
    Kazdy obywatel RP - czy uczen, czy student, czy absolwent zawodowki, czy
    magister czy doktor czy imbecyl moze bez placenia podatku dochodowego
    uzyskac w ciagu roku dochod ok 3 tys. zl (wykonujac dzielo z 50% KUP moze to
    oznaczac nawet prawie 6 tys. zl!). Choc podatku sie nie placi (jesli
    zostanie od odprowadzony to uzyskuje sie zwrot), to jednak jest to dochod i
    jezeli biorac jakies swiadczenie trzeba taki dochod uwzglednic, to sie go
    uwzglednia, nawet jesli nalezny podatek dochodowy wynosi zero zl!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-11-14 17:15:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gedeon Dąb Dębołęcki wrote:
    > Mam pytanie takie:
    >
    > Czy istnieje jakas graniczna kwota w przypadku umowy na zlecenie, ktora
    > obejmuje osoby uczace sie, a od ktorej nie trzeba placic podatku?

    0 zł.
    Podatek zapłaci się zawsze. Potem ewentualnie można dostać jego zwrot,
    czyli wyjdzie pseudo "zwolniony z podatku". Z tym, że składki zdrowotnej
    i tak się nie odzyska.

    > Jezeli
    > tak to, czy w przypadku nie przekroczenia tej kwoty rodziocom takiej
    > osoby uczacej sie bedzie przyslugiwala ulga prorodzinna?

    A co to jest ulga prorodzinna?

  • 6. Data: 2007-11-14 19:27:12
    Od: Gedeon "Dąb" Dębołęcki <d...@w...pl>

    > 0 zł.
    > Podatek zapłaci się zawsze. Potem ewentualnie można dostać jego zwrot,
    > czyli wyjdzie pseudo "zwolniony z podatku". Z tym, że składki zdrowotnej i
    > tak się nie odzyska.

    mp wlasnie na innej grupie dostalem odpowiedz, zeby dochod nie wynosil ponad
    3000,13 zl

  • 7. Data: 2007-11-14 19:30:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gedeon Dąb Dębołęcki wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fhfaff$7d6$2@inews.gazeta.pl...

    > mp wlasnie na innej grupie dostalem odpowiedz, zeby dochod nie wynosil
    > ponad 3000,13 zl

    To zależy do jakiego pytania była ta odpowiedź.

  • 8. Data: 2007-11-14 21:26:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Wednesday, November 14, 2007, 8:30:56 PM, you wrote:

    [...]

    > To zależy do jakiego pytania była ta odpowiedź.

    42 ;-D

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2007-11-14 22:37:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > 0 zł.
    > Podatek zapłaci się zawsze. Potem ewentualnie można dostać jego zwrot,
    > czyli wyjdzie pseudo "zwolniony z podatku". Z tym, że składki zdrowotnej i
    > tak się nie odzyska.

    Podatek - wg doktryny - to swiadczenie BEZZWROTNE.
    Nie ma wiec zwrotu podatku. Skoro organ podatkowy zwraca, to znaczy, ze nie
    nalezal sie on.
    Skladka zdrowotna to sprytny wybieg - ale np. w przypadku umow o dzielo (dla
    wszystkich), czy zlecenia dla studentow (jedyna ulga podatkowo-parapodatkowa
    jaka maja a im sie wydaje, ze maja ulgi na wszystko) sytuacja taka nie ma
    miejsca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-11-14 23:39:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:

    > Podatek - wg doktryny - to swiadczenie BEZZWROTNE.
    > Nie ma wiec zwrotu podatku.

    skrót myślowy a'la Macierewicz. Zwrot nadpłaty podatku.