  • 1. Data: 2004-09-30 15:08:30
    Temat: wspolpraca z zagranicznym klientem
    Od: "Yaga" <R...@p...fm>

    Hej,

    Załóżmy, że znajduję gdzieś w obcym kraju pracodawcę (biuro tłumaczeń),
    który chciałby, żebym dla niego wykonywała zlecenia (tłumaczenia) - ja
    oczywiście pozostaję na miejscu, wszystko załatwiane przez net. Aha, nie mam
    DG.
    Moje pytanie - jaki rodzaj umowy mam z nim podpisac? (czy to powinno byc
    potem tłumaczone na polski, w razie czego?) Kto ma od tego odprowadzić
    podatki? Jeśli ja mam płacic podatki, to jakie i kiedy? Oczywiście
    zastanawia mnie tez w jaki sposób miałabym dostawac wynagrodzenie (czek,
    przelew, inne metody??), tak zebym jak najmniej straciła na oplatach,
    prowizjach i innych.
    Czy ktoś ma jakieś doswiadczenie i moze się ze mną nim podzielić?
    Z góry wielkie dzięki :)

    Pozdrawiam.
    Yaga

    --
    I'm the snow on your lips
    The freezing taste, the silvery sip

  • 2. Data: 2004-09-30 19:53:24
    Temat: Re: wspolpraca z zagranicznym klientem
    Od: "UlaPod" <u...@w...pl>

    > Czy ktoś ma jakieś doswiadczenie i moze się ze mną nim podzielić?

    Trzeba niestety zarejestrować DG (650/700zl co miesiąc) aby móc wystawiać
    faktury. Eksportując tłumaczenie czyli usługę nie płacisz VAT-u (wystawiasz
    faktury nieVatowskie firmom w UE). Wystawiasz im rachunek, podajesz numer
    konta a oni przelewają ci pieniądze. Płacisz 19% od przychodu co miesiąc do
    US (po przekroczeniu kwoty wolnej od podadku). Ja zleciłam księgowosć firmie
    bo wolę wziąć jedno więcej tłumaczenie niz się gdzieś pomylić.

    po\zdrawiam

    ulapod

  • 3. Data: 2004-10-01 08:39:10
    Od: "Yaga" <R...@p...fm>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    firmie
    > bo wolę wziąć jedno więcej tłumaczenie niz się gdzieś pomylić.

    Czyli nie ma szans na współpracę bez DG? to bez sensu, bo na DG na pewno
    mnie nie stać, przynajmniej jeszcze nie.
    Ale wydawało mi się, że można w jakiś sposób jednak współpracować...
    Dzięki w każdym razie za odpowiedź, czekam na następne :)

    Pozdrawiam.
    Yaga

  • 4. Data: 2004-10-01 09:19:23
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale wydawało mi się, że można w jakiś sposób jednak współpracować...
    > Dzięki w każdym razie za odpowiedź, czekam na następne :)

    Hm, ja przez prawie rok pisalem dokumentacje dla firmy ze Stanow, w US kazli
    mi jedynie skladac PIT-5 co miesiac (i oczywiscie wplacac zaliczke na
    podatek).
    Mialem podpisana umowe (w dwoch jezykach) z moim pracodawcom z ktorej jasno
    wynikalo ze przekazuje materialne prawa autorskie (wiec moglem sobie
    wpisywac 50% koszty).

    Najlepiej udaj sie do US wlasciwego dla Twojego miejsca zamieszkania i
    zapytaj (ewnetualnie wyslij zapytanie na pismie, zeby miec podkladke).

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 5. Data: 2004-10-01 10:06:03
    Od: "UlaPod" <u...@w...pl>

    Mozliwe, ze jest jakieś inne wyjście (zalezy od firmy z jaką się
    współpracuje) ale w moim przypadku firmy zawsze chciały mieć rachunek za
    tłumaczenie także nie było się co zastanawiać.

    pozdrawiam

    ULa