  • 1. Data: 2002-09-25 22:58:21
    Temat: wudruk KPiR, VAT
    Od: "| shap |" <s...@o...pl>

    Jak wygląda sprawa wystawiania faktur VAT, prowadzenie rejestr VAT i KPiR
    np. w Excelu... Wprowadzam sobie wszystkie dane do Excela (legalny program),
    drukuję sobie faktury VAT, drukuję sobie co miesiąc książke KPiR i rejestr
    VAT oraz wszystkie deklaracje VAT-7, PIT-5 (według wzoru oryginalnego) i co
    tam jeszcze trzeba.... Czy mogę coś takiego sobie zrobić, czy dokumentacja
    musi być w "oryginalnych" papierowych książkach...? Zaznaczam, że potrzebne
    strony KPiR, i rejestru VAT co miesiąc drukowałbym sobie....
    shap

  • 2. Data: 2002-09-26 07:49:52
    Temat: Re: wudruk KPiR, VAT
    Od: "arturoo" <5...@p...onet.pl>

    oczywiście że możesz prowadzic komputerowa kpir.Może przyslesz mi jakieś wzory z
    excela.
    --
    pozdr
    arturoo

    :
    :
    :
    :
    :

  • 3. Data: 2002-09-26 11:05:37
    Od: "| shap |" <s...@o...pl>

    > oczywiście że możesz prowadzic komputerowa kpir.Może przyslesz mi jakieś
    wzory z excela.
    No jeszcze nie mam takowegoo wzorca... nie wiem czy praca, którą włożę w
    przygotowanie takiego arkusza (może nawet programu opartego na excelu) jest
    sensowna. Bo zrobie i okaże się, że nie można w ten sposób generować druków
    kpir... ;-(
    shap
    p.s. jeśli coś takiego zrobiłbym to oczywiście udostępnię...

  • 4. Data: 2002-09-26 11:32:53
    Od: "Andrzej Ligudzinski" <j...@p...com>

    Użytkownik "arturoo" <5...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > oczywiście że możesz prowadzic komputerowa kpir.Może przyslesz mi jakieś
    wzory z excela.

    Podobne pytanie zadałem na grupie 29 sierpnia. P. Z. Kałuża odpowiedział mi:

    "Oczywiście można stosować komputerową ksiżkę KPiR, także własny arkusz
    kalkulacyjny, ale wymogiem jest posiadanie drukowanej instrukcji do
    uzywanego programu. Wtedy książkę "papierową" KPiR prowadzi się w ten
    sposób, że co miesiąc wpisuje się tylko jedną zbiorczą pozycję wynikającą z
    komputerowej księgi."

    Czyli w przypadku arkusza Excelowego trzeba sobie takową instrukcję samemu
    napisać... Ja na razie zostałem przy ręcznym wypełnianiu.

    Pzdr

    AL

  • 5. Data: 2002-09-26 12:12:20
    Temat: Odp: wudruk KPiR, VAT
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    arkusz xls kpir i vat udostepnie zainteresowanym
    k...@b...pl

    krys

  • 6. Data: 2002-09-26 18:19:36
    Od: "| shap |" <s...@o...pl>

> [...]
    > uzywanego programu. Wtedy książkę "papierową" KPiR prowadzi się w ten
    > sposób, że co miesiąc wpisuje się tylko jedną zbiorczą pozycję wynikającą
    Pytanie: czy mogę wydrukować po prostu, zamiast przepisywać... chyba mamy
    już XXI wiek..
    shap, pozdrowienia

  • 7. Data: 2002-09-26 19:56:07
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > kpir... ;-(
    > shap
    > p.s. jeśli coś takiego zrobiłbym to oczywiście udostępnię...

    Przecież już ktoś wymyślił program do prowadzenia KPiR w Excelu - nazywa się
    toto MOJA FIRMA
    firmy BRIT z Rybnika. Kosztuje ok. 500 zł.

    Z.K.

  • 8. Data: 2002-09-26 21:56:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 26 Sep 2002 13:32:53 +0200), "Andrzej
    Ligudzinski" <j...@p...com> był(a) napisał(a):

> [...]
    >uzywanego programu. Wtedy książkę "papierową" KPiR prowadzi się w ten
    >sposób, że co miesiąc wpisuje się tylko jedną zbiorczą pozycję wynikającą z

    Owszem, ale jeżeli nie drukujesz książki. Jeśli drukujesz książkę z
    tego Excela i spełnia ona wymogi ustawy to czymże się różni od
    wypisanej ręcznie?

    Podsumowując:

    a) masz program z instrukcją, coby Urządnik Na Kontroli umiał sobie
    poradzić, to wtedy co miesiąc generujesz tylko podsumowania księgi
    (drukujesz lub wypisujesz ręcznie na kartce)

    b) masz program bez instrukcji -- drukujesz co miesiąc strony książki
    i już. I wtedy program robi Ci za ułatwiacza wypełniania.

    >Czyli w przypadku arkusza Excelowego trzeba sobie takową instrukcję samemu
    >napisać...

    Jeśli koniecznie nie chcesz drukować książki co miesiąc...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-09-26 21:58:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 26 Sep 2002 20:19:36 +0200), "| shap |"
    <s...@o...pl> był(a) napisał(a):

    >Pytanie: czy mogę wydrukować po prostu, zamiast przepisywać... chyba mamy
    >już XXI wiek..

    Oczywiście, że mozesz... Znajdź sobie tylko ustawę i parametry
    książki. Tam muszą być odpowiednie kolumny oraz numeracja kartek oraz
    podsumowania pod każdą kartką itp... Ale jeśli Twój wydruk to spełnia,
    to wszystko jest w porządku.

    To tak jak z pieczątkami. Niektórzy ludzie sie oparli, że stempelek na
    FV ma być. A po co? Ustawa nie mówi nic o stempelku jako elemencie FV.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-09-27 06:31:53
    Od: "| shap |" <s...@o...pl>

    > Przecież już ktoś wymyślił program do prowadzenia KPiR w Excelu - nazywa
    się
    > toto MOJA FIRMA
    > firmy BRIT z Rybnika. Kosztuje ok. 500 zł.
    Właśnie, kosztuje 500zł... Jak na program pracujący razem z Excelem to dużo
    kosztuje (pomijaj fakt, ze trzeba posiadać Excela), można b. dobre programy
    kupić juz od 50zł...
    W dobie kryzysu to trzeba liczyć każdy grosz...