  • 1. Data: 2005-08-27 11:05:30
    Temat: 'wyhomologowanie' samochodu a zwrot VAT
    Od: "TeWu" <t...@g...pl>

    Witam,
    kupiłem w sierpniu (ale przed 22.08) samochód z homologacją na ciężarowy.
    Odliczyłem 50% VAT od zakupu i będę go amortyzował.

    Chciałbym jednak przerobić go na osobowy - czy po zmianie w papierach i
    likwidacji
    kratki będę musiał zwrócić odliczony vat?

    pozdrawiam
    Tomasz

    --
    www.pragmasoftware.com
    Programy na zamówienie

  • 2. Data: 2005-08-27 22:41:53
    Temat: Re: 'wyhomologowanie' samochodu a zwrot VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Aug 2005, TeWu wrote:

    > Chciałbym jednak przerobić go na osobowy - czy po zmianie w papierach
    > i likwidacji kratki będę musiał zwrócić odliczony vat?

    Była tu kiedyś teza że czynność "zmiany rodzaju" nie jest opodatkowana.
    Czy teza jest prawidłowa dowiemy się pewnie z wyroków NSA za kilka
    lat...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)