  • 1. Data: 2005-12-15 21:31:38
    Temat: wymiana gwarancyjna samochodu
    Od: "baynet" <b...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Prosiłbym grupowiczów o następującą pomoc.
    Auto jest po leasingu operacyjnym. Wykup oczywiście na firmę, czyli jest w
    środkach trwałych, ale nie jest amortyzowany.
    I teraz na podstawie wyroku sądu lub ugody następuje wymiana gwarancyjna.
    Mam pytania z tym związane:
    1. Na podstawie jakich dokumentów to się odbywa. Na pewno dealer wystawia
    fakturę na nowy samochód. Ale czy ja mam dealerowi wystawić fakturę
    na auto podlegające wymianie (cena rynkowa na podstawie tabel??), a co za
    tym idzie zapłacić podatek i vat?
    2. Czy na taką fakturę "z wymiany" wystawioną przez dealera mogę normalnie
    auto amortyzować i odliczyć 6000 VAT.
    3. Czy może tego typu sprawy załatwiają odrębne przepisy.
    Żeby było jeszcze trudniej, auto do wymiany to "ciężarówka", a wymienione
    bedzie osobowe, wiadomo dlaczego.
    Ufff. Troche przydługo, ale myślę, że problem ciekawy :).
    Podrawiam.