  • 1. Data: 2005-12-15 18:03:53
    Temat: problem z podatkiem od wzbogacenia przy sprzedaży mieszkania
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    Rodzice 2 lata temu sprzedali mieszkanie, trzeba wtedy zapłacić
    podatek, jednak jeśli pieniądze uzyskane ze sprzedaży zostaną
    wydane na zakup nowego mieszkania, podatku płacić nie trzeba.
    Rodzice "kupili" mieszkanie w TBS, kupili w cudzysłowie bo te
    mieszkania nie są własnościowe. Było to wszystko 2 lata temu,
    teraz do rodziców przyszło pismo, że skoro mieszkania TBS nie są
    własnościowe to wydanie pieniędzy na nie zwalnia z płacenia
    podatku i domagają się 1700 zł.
    Czy oni mają rację? nie da się jakoś uniknąć tego podatku,
    przecież to granda, co z tego, że mieszkanie nie jest
    własnościowe, pieniądze były wydane na cele mieszkaniowe.
    Czy nasi durni posłowie tak skonstruowali odpowiadający za to
    przepis czy, urzędnik w US źle go interpretuje.
    Jak się da coś zrobić, napiszcie co mówić w urzędzie, na jakie
    przepisy się powoływać
    thx
    michu

  • 2. Data: 2005-12-16 00:18:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    michu wrote:
    > Czy oni mają rację?

    tak. Mieszkania w TBS nie da się kupić.

    zauważ, że wydac na zakup mieszkania, a wydać na cele mieszkaniowe nie
    oznacza to samo.
    Wy tych pieniędzy nie wydaliście na zakup mieszkania, a wlasnie taki
    zwrot stoi w ustawie.

  • 3. Data: 2005-12-16 15:01:46
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wklepał

> [...]
    > mieszkaniowe nie oznacza to samo.
    > Wy tych pieniędzy nie wydaliście na zakup mieszkania, a wlasnie

    Czyli jednak skretyniali posłowie, jak można było tak to
    sformułować, banda pieprzonych baranów.
    thx za odpowiedź, mam nadzieję, że chociaż to na raty rozłożą.
    michu

  • 4. Data: 2005-12-16 17:05:25
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    michu napisał(a):

> [...]
    > banda pieprzonych baranów.
    > thx za odpowiedź, mam nadzieję, że chociaż to na raty rozłożą.

    Moze eni skretynieli a zapominalscy..
    Gdy tworzono ustawę nie było TBS.. potem zapomniano może poprawić..

    dokładnie jest:
    w części wydatkowanej na nabycie w kraju....
    mo i jeśli sprzedaż nastąpiła:

    przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
    nastąpiło nabycie lub wybudowanie....

    Rodzice moga jeszcze spróbować postarać się o umorzenie podatku..
    nie wiem jakie sa szanse ale spróbowac można..
    ze względu na wazny interes podatnikka ..
    Przecież wykorzystali na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych

    Bogusław

  • 5. Data: 2005-12-16 18:04:08
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    "boguslaw" <b...@a...edu.pl> wklepał

> [...]
    > ze względu na wazny interes podatnikka ..
    > Przecież wykorzystali na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych

    Gdzie się składa takie podanie? Czy jest jakiś wzór jak ono
    powinno być zredagowane?
    michu

  • 6. Data: 2005-12-16 19:16:42
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    > Gdzie się składa takie podanie? Czy jest jakiś wzór jak ono
    > powinno być zredagowane?

    Nie ważne, poczytałem trochę i nie ma raczej szans żeby to
    przeszło.
    michu