  • 1. Data: 2008-03-31 15:38:48
    Temat: wynajem
    Od: "Paweł K" <k...@...apa.com.pl>

    Witam,
    prosze o informacje na jakiej zasadzie jest mozliwe i czy w ogole jest
    mozliwa taka sytuacja.
    Dzialalnosc jednoosobowej fimey jest zarejestrowana w gdansku, tam jestem
    zameldowany i tam jest zarejstrowana firma.
    Za miesiac przemeldowuje sie do warszawy, chce aby firma nadal byla
    zarejestrowana w gdansku ale mieszkanie to chcialbym wynajmowac innym osoba.
    Czy jest taka mozliwosc ze miesszkanie w ktorym formalmnie jest
    zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza moze byc wynajmowane osoba trzecim.
    Czy trzeba to zglosic do urzedu skarbowego?

  • 2. Data: 2008-03-31 18:57:18
    Temat: Re: wynajem
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Paweł K napisał(a):
> [...]
    > zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza moze byc wynajmowane osoba trzecim.
    > Czy trzeba to zglosic do urzedu skarbowego?

    Siedzibą Twojej działalności gospodaczej jest Twoje miejsce
    zamieszkania. Jednakże możesz wskazać kilka miejsc prowadzenia
    działalności gospodarczej, również to w Gdańsku (tak jak przedsiębiorca
    zamieszkały w Warszawie może prowadzić 5 sklepów w 5 innych miastach).
    Pozostaje tylko pytanie: po co?

    Mieszkanie, które użytkujesz do DG możesz komuś wynająć.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-04-01 07:44:32
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A przy okazji: jestes płatnikiem VAT ?

    Swoją drogą pod ZUS ty jako prowadzący dz.g. będziesz podlegał według miejsca
    zameldowania, a pracownicy według miejsca
    prowadzenia działalnosci.
    JaC

    -----