  • 1. Data: 2005-08-02 12:05:41
    Temat: Jak wystawic FV dla osoby prywatnej ?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Prowadze DG. Nie mam kasy fiskalnej, bo w zasadzie nie prowadze sprzedazy
    detalicznej.

    Jak mam wystawic FV dla osoby prywatnej ?
    Jakie dane odbiorcy podac ? NIP ?

  • 2. Data: 2005-08-02 12:19:05
    Temat: Re: Jak wystawic FV dla osoby prywatnej ?
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadze DG. Nie mam kasy fiskalnej, bo w zasadzie nie prowadze sprzedazy
    > detalicznej.
    >
    > Jak mam wystawic FV dla osoby prywatnej ?
    > Jakie dane odbiorcy podac ? NIP ?

    Tak jak każdą inną fakturę VAT. Dla osób fizycznych nie prowadzących DG
    można pominąć ich NIP.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-08-02 12:44:18
    Od: dK <c...@w...pl>

    Tue, 2 Aug 2005 14:05:41 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, pifpaf napisał(a):

    > Prowadze DG. Nie mam kasy fiskalnej, bo w zasadzie nie prowadze sprzedazy
    > detalicznej.
    >
    > Jak mam wystawic FV dla osoby prywatnej ?
    > Jakie dane odbiorcy podac ? NIP ?

    A można w zasadzie nie mieć kasy fiskalnej, jeśli np. 99 % obrotów ma sie z
    firmami, a sporadycznie zdarzył nam się klient indywidualny?

    Sam jestem cieklawy, bo prowadzę DG wyłącznie dla firm, ale czasem zdarzają
    mi się pytania od indywidułów i odmawiam im nie chcąc dla jakiegoś
    jednorazowego małego przychodu wchodzić w koszta zakupu kasy.

    dK

  • 4. Data: 2005-08-02 13:30:57
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi się pytania od indywidułów i odmawiam im nie chcąc dla jakiegoś
    > jednorazowego małego przychodu wchodzić w koszta zakupu kasy.

    Ustawodawca zwolnił z obowiązku ewidencj obrotu za pomocą kas
    rejestrujących podatników u których kwota obrotu ze sprzedaży na rzecz osób
    fizycznych nieprowadzących DG , nie przekroczyła w poprzednim roku
    podatkowym kwoty 40 000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich
    obowiązek ewidencjonowania. Traci ono moc (zwolnienie) po upływie dwóch
    miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym nastąpiło w ciągu 2005 r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40
    000 zł. Zwolnienie obowiązuje do dnia 31-12-2005.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-08-02 14:02:33
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Damian wrote:

    > Zwolnienie obowiązuje do dnia 31-12-2005.

    A potem? Kazdy, kto bedzie chcial sprzedac jedna rzecz takiej osobie
    prywatnej, bedzi emusial miec kase?

    --
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    J. Pilch - Pod mocnym aniolem .................. http://tiny.pl/qg3f

  • 6. Data: 2005-08-02 14:38:14
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A potem? Kazdy, kto bedzie chcial sprzedac jedna rzecz takiej osobie
    > prywatnej, bedzi emusial miec kase?

    Pewnie będzie nowe rozporządzenie o podobnej treści.