  • 1. Data: 2002-07-31 13:00:51
    Temat: wynajem mieszkania
    Od: "Dry" <d...@p...com>

    Witam.

    Czy da się zrobic nastepujaca operacje:

    1. Zawrzec umowe o wynajem lokalu mieszkalnego pomiedzy osoba a osoba (nie
    firmami) z wsteczna data - np luty 2002 i paragrafem mowiacym ze platnosc
    nastapi po 6 miesiacach czyli w sierpniu.?
    2. Czy taka umowa wiąże się z jakimś podatkiem albo czynnościami formalnymi
    w przeciągu tego pół roku?

    Prościej mówiąc: byłem najemcą "na lewo" lokalu ale teraz pojawiła się
    możliwość zwrotu kasy za ten wynajem gdybym miał go legalnego, czyli - czy
    można ulegalnic jakos taka umowe?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2002-07-31 13:12:53
    Temat: Re: wynajem mieszkania
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > nastapi po 6 miesiacach czyli w sierpniu.?
    > 2. Czy taka umowa wiąże się z jakimś podatkiem albo czynnościami

    chyba nie bardzo jak na moje oko poniewaz osoba wynajmujaca w ciagu 7 dni od
    podpisania umowy wynajmu musi ja przedstawic w US ... ale nie wiem jak inni
    sie wypowiedza ...

    Oliwia
    gg 25244

  • 3. Data: 2002-07-31 13:19:52
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Oliwia wrote:

> [...]
    > od podpisania umowy wynajmu musi ja przedstawic w US ... ale nie wiem jak

    A w którym przepisie to znalazłaś???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-08-01 09:07:53
    Od: "Dry" <d...@p...com>

    No właśnie w US mi powiedzieli że wynajmujący musi co miesiąc składa PIT5 i
    kopię umowy do pierwszego pitu, ale czy jak umoiwa mówi o płatności za pół
    roku to czy ten pierwszy pit można złożyc teraz czy trzeba bylo wtedy?

  • 5. Data: 2002-08-01 09:10:19
    Od: "Dry" <d...@p...com>

    A tak naprawde to moje pytanie jest inne - patrz pierwszy post - czy da sie
    jakos uzyskac tegalny dokument ktory pozwoli mi na odzyskanie kasy?
    Pozdrawiam
    Dry

  • 6. Data: 2002-08-01 20:16:06
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 1 Aug 2002 11:07:53 +0200, w <aiatje$ma5$1@flis.man.torun.pl>,
    "Dry" <d...@p...com> napisał(-a):

    > No wła?nie w US mi powiedzieli że wynajmuj?cy musi co miesi?c składa PIT5 i
    > kopię umowy do pierwszego pitu, ale czy jak umoiwa mówi o płatno?ci za pół

    A u mnie w US powiedzieli, że umowy nie składa się. Wniosek -- można
    to olać? :)

  • 7. Data: 2002-08-02 08:58:51
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Radosław Popławski napisał:

    > A u mnie w US powiedzieli, że umowy nie składa się. Wniosek -- można
    > to olać? :)

    Można.
    Z przepisów nic o składaniu umowy nie wynika.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-08-05 08:17:14
    Od: "JP" <k...@p...onet.pl>

    PIT sie sklada chyba dopiero po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku, czyz
    nie jest tak? Jezeli nie istnieje obowiazek rejestracji umowy w US ( o tym
    nic nie wiem) a kwota czynszu nie przekroczyla 2727,16zł (i oczywiscie
    wynajmujacy nie skladal w danym roku jeszcze PIT-5, czyli np jest tylko
    zatrudniony na podst. umowy o prace) to mozna spokojnie taka umowe
    antydatowac.
    Niezlozenie PIT-5 w ciagu roku ( bo np czynsz byl nizszy niz 2727,16) nie
    zwalnia wynajmujacego z wrzucenia tej kwoty do rocznego rozliczenia i wtedy
    zaplaci sie podatek.

    Zastanow sie czy Twoj Wynajmujacy nie podniesie w takiej sytuacji kwoty
    czynszu tak aby po odprowadzeniu podatku wyjsc "na swoje"

    Pozdrawiam
    Karol

  • 9. Data: 2002-08-05 11:25:21
    Od: "Dry" <d...@p...com>

    serdeczne dzieki za rzerczowa odpowiedz - jezeli natomiast wynajmujacy
    sklada z innych powodow PIT-5 to dopisuje do niego te kwote dopiero w tym
    miesiacu w ktorym dostaje kase - czyli teraz , dobrze rozumiem??

    Pozdrawiam - Dry