  • 1. Data: 2010-01-13 09:34:12
    Temat: wyrejestrowanie (?) samochodu z działalności gospodarczej
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Posiadam małą jednoosobową firmę. Na firmę kupiłem używany samochód (około 5
    lat temu).
    W DR są moje dane jako właściciela, nie ma informacji o DG.
    Chciałbym teraz "wykasować" samochód z DG, tak żeby był własnością prywatną
    nie firmy (wiem - firma to ja).
    Samochodu nie planuje sprzedawać w najbliższym czasie.
    Da się to zrobić, czy jedynie zbycie pojazdu rozwiąże sprawę ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-13 12:11:26
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Samochodu nie planuje sprzedawać w najbliższym czasie.
    > Da się to zrobić, czy jedynie zbycie pojazdu rozwiąże sprawę ?

    Wykreśl go zwyczajnie z EŚT, przekazując go na potrzeby osobiste. Tylko
    pamietaj, że sprzedaż przed upływem 6 lat od wykreślenia będzie stanowić dochód
    z DG, nawet jeśli tej działalności już nie będziesz prowadził!

  • 3. Data: 2010-01-13 12:29:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2010 o 13:11:26 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Wykreśl go zwyczajnie z EŚT, przekazując go na potrzeby osobiste. Tylko
    > pamietaj, że sprzedaż przed upływem 6 lat od wykreślenia będzie stanowić
    > dochód z DG, nawet jeśli tej działalności już nie będziesz prowadził!

    Z EŚT nie wykresla się w takim przypadku, dopiero przy sprzedaży.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-13 17:41:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u6g0z2ksl60ql1@tmr.chello.pl>:

    > Dnia 13-01-2010 o 13:11:26 <s...@a...pl> napisał(a)

    > Z EŚT nie wykresla się w takim przypadku, dopiero przy sprzedaży.

    Też się nie wykreśla, tylko generuje odpowiedni dokument ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-01-13 18:13:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2010 o 18:41:19 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Też się nie wykreśla, tylko generuje odpowiedni dokument ;-)

    Zgoda, z tym że na kolejne lata już nie przepisujesz (zakładając
    że masz ewidencję papierową Michalczyka&Prokopa :-))

    --
    Tomek