  • 1. Data: 2003-12-27 12:57:28
    Temat: wystapienie wspólnika ze spółki jawnej
    Od: "Krzysztof Adamski" <K...@n...pl>

    Czy można przekazac nieodpłatnie wystepujacemu wspolnikowi ze spolki jawnej
    grunty oraz magazyn bedacy srodkami trwalymi istaniejacej spolki?wlasciciele
    spisali akt natarialny, w ktorym wystepujacy wspolnik otrzymuje grunty oraz
    magazyn.Z w/w aktu notarialnego wynika, iż wystepujacy wspolnik ma zaplacic
    do dnia 10.01.2004 za grunty i magazyn oraz do dnia 28.02.2004 uiscic
    podatek VAT. Wynika z tego, Ze wystepujacy wspolnik dokonuje odkupienia
    czesci srodkow trwalych spolki jawnej na podstawie wystawionej faktury
    sprzedazy wlasciciele uwazaja ze nalezny VAT wykazany w fakturze bedzie
    podlegal rozliczeniu w urzedzie skarbowym natomiast wartosc netto srodkow
    trwalych nie jest przychodem dla spolki i nie nalezy od tego odprowadzac
    podatku dochodowego od osob fizycznych

  • 2. Data: 2003-12-27 22:07:33
    Temat: Re: wystapienie wspólnika ze spółki jawnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Dec 2003, Krzysztof Adamski wrote:

    >+ Czy można przekazac nieodpłatnie wystepujacemu wspolnikowi ze spolki jawnej
    >+ grunty oraz magazyn bedacy srodkami trwalymi istaniejacej spolki?
    [...]
    >+ podatek VAT. Wynika z tego, Ze wystepujacy wspolnik dokonuje odkupienia
    >+ czesci srodkow trwalych spolki jawnej na podstawie wystawionej faktury

    Ja wKF: grunty zaliczyłeś do środków trwałych ?
    Czy traktujesz *osobno* a tylko z treści posta tak wyszło, że nie
    wiem co masz na myśli ? :)
    No i nie nadążam czym w końcu ma być ów "majątek": raz pytasz
    o nieodpłatne przekazanie, drugi raz piszesz o "zwykłej sprzedaży"
    (jak rozumiem).
    A nie chodzi czasem o "wycofanie udziału w naturze" ?

> [...]
    >+ trwalych nie jest przychodem dla spolki i nie nalezy od tego odprowadzac
    >+ podatku dochodowego od osob fizycznych

    ...jak wyżej: spółka to *sprzedaje* wybywającemu wspólnikowi, *daruje* :]
    (wyjdzie że część sam sobie daruje ;)) czy też ma to być *zwrot udziału* ?

    Zeznaję że na SJ się nie znam :), ale ani traktowanie gruntu jako
    ŚT mi się nie spodobało (niby co, był amortyzowany ? podatkowo ??)
    ani rodzaj "przekazania wspólnikowi" nie jest oczywisty :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)