  • 1. Data: 2003-07-10 09:54:27
    Temat: wystąpienie ze spółdzielni mieszkaniowej a podatki
    Od: "Be" <b...@o...pl>

    Witam,
    Mam inne pytanie: Czy występując ze spółdzielni mieszkaniowej, w której
    miałem mieszkanie lokatorskie powstałe ze środków KFM muszę zapłacić podatek
    od zwróconych mi:
    wkładu członkowskiego i tzw. "udziału własnego" czy partycypacji w kosztach
    budowy mieszkania, które spółdzielnia budowała z w.w. środków?
    Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-07-10 22:43:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, Be wrote:

> [...]
    >+ wkładu członkowskiego i tzw. "udziału własnego" czy partycypacji w kosztach
    >+ budowy mieszkania, które spółdzielnia budowała z w.w. środków?

    Byłoby dziwne, jakby najpierw od zarobionych pieniędzy
    płaciło się podatek - a później z tytułu wpłacenia i wypłacenia
    z kasy drugi raz :)
    Weźmy dla przykładu UoPDoOF:
    +++++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [....duuuuuużo różności.....]
    50) przychody otrzymane w związku:
    a) ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni albo wkładów w spółce,
    - w części stanowiącej koszt nabycia, a jeżeli nabycie nastąpiło w drodze
    spadku lub darowizny - do wysokości wartości [...]
    ------

    >+ Z góry dziekuje za pomoc

    Nie ma mowy, wykluczone, pomocy prawnej nie udzielam :> !
    (to nie żart: aby udzielać pomocy prawnej trzeba mieć uprawnienia,
    ja co najwyżej cytuję, komentuję i dywaguję np. co sam bym
    zrobił... a to AFAIK zabronione nie jest ;> !)

    >+ i pozdrawiam

    ...wzajemnie :) - Gotfryd