1. Data: 2009-02-13 22:11:47
Temat:z ZUS do KRUS
Od:grzessiek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

prowadzę działalność gospodarczą (płatnik VAT, księga PiR) i jestem
ubezpieczony w ZUS. Mam możliwość ubezpieczenia się w KRUS.

Chciałbym zapytać, czy zamykając działalność i zakładając jednocześnie
spółkę (jaką?) mógłbym przejść do KRUS?

dziękuję za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam, grzessiek

2. Data: 2009-02-13 23:57:29
Temat:Re: z ZUS do KRUS
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Feb 2009, grzessiek wrote:

> [...]
> ubezpieczony w ZUS. Mam możliwość ubezpieczenia się w KRUS.
>
> Chciałbym zapytać, czy zamykając działalność i zakładając jednocześnie

Kiedyś było tak, że przez 1 rok rolnictwo musiało być "podstawowym
źródłem przychodów". Nie wiem czy aktualne.

pzdr, Gotfryd

3. Data: 2009-02-14 13:50:25
Od:grzessiek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gotfryd Smolik news pisze:
> Kiedyś było tak, że przez 1 rok rolnictwo musiało być "podstawowym
> źródłem przychodów". Nie wiem czy aktualne.

moja żona jest w KRUS i podobno dlatego ja też mogę. ponieważ jednak
prowadzę mały biznes z którego nie chcę rezygnować wymyśliłem, że zamknę
działalność ubezpieczę się w KRUS i otworzę spółkę, w której będę
kontynuował mój biznes.

nie wiem tylko jak to przeprowadzić i czy w ogóle jest to możliwe.

pozdrawiam, g.

4. Data: 2009-02-14 14:08:21
Od:"SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prowadzę mały biznes z którego nie chcę rezygnować wymyśliłem, że zamknę
> działalność ubezpieczę się w KRUS i otworzę spółkę, w której będę

Jaka spolke?
Jesli zoo to wogole nei musisz sie martwic KRUS-em, bo osoby prawne nie
placa za siebei skladek :)
Tylko nie mozesz miec w niej 100% udzialow :) - mozesz np. 99

SDD

5. Data: 2009-02-14 19:07:05
Od:grzessiek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

SDD pisze:
> Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Jaka spolke?

myślałem o spółce jawnej założonej wraz z żoną.
pozdrawiam, g.

6. Data: 2009-02-14 19:15:45
Od:grzessiek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

SDD pisze:
> Jaka spolke?

to zapytam ogólniej - czy istnieje jakakolwiek forma prowadzenia
biznesu, która nie nakłada na właściciela obowiązku ubezpieczenia w ZUS.

warunki są dwa:
1) możliwość wystawiania i wrzucania w "koszty" faktur VAT
2) brak obowiązku zatrudnienia pracownika, za którego trzeba będzie
opłacać ZUS

pozdrawiam, g.