  • 1. Data: 2009-02-13 22:11:47
    Temat: z ZUS do KRUS
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    prowadzę działalność gospodarczą (płatnik VAT, księga PiR) i jestem
    ubezpieczony w ZUS. Mam możliwość ubezpieczenia się w KRUS.

    Chciałbym zapytać, czy zamykając działalność i zakładając jednocześnie
    spółkę (jaką?) mógłbym przejść do KRUS?

    dziękuję za wszelkie wskazówki.

    Pozdrawiam, grzessiek

  • 2. Data: 2009-02-13 23:57:29
    Temat: Re: z ZUS do KRUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009, grzessiek wrote:

> [...]
    > ubezpieczony w ZUS. Mam możliwość ubezpieczenia się w KRUS.
    >
    > Chciałbym zapytać, czy zamykając działalność i zakładając jednocześnie

    Kiedyś było tak, że przez 1 rok rolnictwo musiało być "podstawowym
    źródłem przychodów". Nie wiem czy aktualne.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-14 13:50:25
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Kiedyś było tak, że przez 1 rok rolnictwo musiało być "podstawowym
    > źródłem przychodów". Nie wiem czy aktualne.

    moja żona jest w KRUS i podobno dlatego ja też mogę. ponieważ jednak
    prowadzę mały biznes z którego nie chcę rezygnować wymyśliłem, że zamknę
    działalność ubezpieczę się w KRUS i otworzę spółkę, w której będę
    kontynuował mój biznes.

    nie wiem tylko jak to przeprowadzić i czy w ogóle jest to możliwe.

    pozdrawiam, g.

  • 4. Data: 2009-02-14 14:08:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prowadzę mały biznes z którego nie chcę rezygnować wymyśliłem, że zamknę
    > działalność ubezpieczę się w KRUS i otworzę spółkę, w której będę

    Jaka spolke?
    Jesli zoo to wogole nei musisz sie martwic KRUS-em, bo osoby prawne nie
    placa za siebei skladek :)
    Tylko nie mozesz miec w niej 100% udzialow :) - mozesz np. 99

    SDD

  • 5. Data: 2009-02-14 19:07:05
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jaka spolke?

    myślałem o spółce jawnej założonej wraz z żoną.
    pozdrawiam, g.

  • 6. Data: 2009-02-14 19:15:45
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    SDD pisze:
    > Jaka spolke?

    to zapytam ogólniej - czy istnieje jakakolwiek forma prowadzenia
    biznesu, która nie nakłada na właściciela obowiązku ubezpieczenia w ZUS.

    warunki są dwa:
    1) możliwość wystawiania i wrzucania w "koszty" faktur VAT
    2) brak obowiązku zatrudnienia pracownika, za którego trzeba będzie
    opłacać ZUS

    pozdrawiam, g.