    From: "agnieszka" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakladanie DG
    Date: Mon, 21 Feb 2005 19:19:00 +0100

    witam,
    sprzedaję sobie na allegro rozne rzeczy (głównie ubrania) ze stanow ktore
    sama tam kupuje przez internet badz dostaje od licznej rodzinki z USA.

    Ostatnio jednak powiedziano mi że powinnm płacić za to podatek, gdyż jest to
    zwykła sprzedaż. W związku z tym zaczęłam się zastanwiać czy nie lepiej
    byłoby założyć DG.

    Problemem jednak byłoby udokumentowanie pochodzenia źródła towaru (od
    rodziny dostaję te rzeczy w paczce bez żadnych faktur itp, gdy sama zamawiam
    dostaje w środku paczki zestawienie zamówionych rzeczy ale nie fakturę) .

    Udałam sie do "profesjonalnych informatorów" którzy powiedzieli mi że mogę
    założyć DG i płacić podatek w postaci ryczałtu, a wtedy nikogo nie będzie
    interesowało skąd ten towar mam i czy go dostałam czy kupiłam, po prostu nie
    muszę miec żadnych dokumentów zakupu.

    Zaskoczyło mie to niesamowicie i w związku z tym mam pytanie: Czy to jest
    prawda? Czy moja sprzedaż przez allegro moze byc w taki sposób
    zorganizowana? Jak to wygląda gdy moje przychody będą dosyć duże (kasa
    fiskalna?) Moi klienci to prywatni ludzie i nigdy nie potrzebuja faktur więc
    nie muszę być wcale płatnikiem vatu.

    Czy ktoś może mi to wyjasnić? Jaki jest najkorzystaniejszy sposób
    prowadzenia takiej działalności jak moja? pozdrawiam
    aga