  • 1. Data: 2006-12-19 16:50:59
    Temat: zakończenie DG (KPiR) - czy zapłacę ?
    Od: bubu <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl>

    Witam !
    Muszę zakończyć dzialalność gospodarczą
    (na jakiś czas ? - bo nie ma zawieszenia :-( )

    Czy od wyposażenia tj.
    a/ komputer zmodernizowany z początkiem 2004 r za 2350.- wraz z systemem
    (wpisane w kup)
    b/ nowy monitor LCD z końcem 2006 za 1500.- (wpisane w kup)
    zapłacę jakiś podatek ?

    (czy mam zrobić jakiś spis wyposażenia ?)

    Komputera i monitora nie sprzedaje - pozostaje nadal do mojego (teraz
    osobistego) użytku

    Pozdrawiam
    Bubu

  • 2. Data: 2006-12-19 20:17:37
    Temat: Re: zakończenie DG (KPiR) - czy zapłacę ?
    Od: bubu <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl>

    bubu napisał(a):
> [...]
    >
    > (czy mam zrobić jakiś spis wyposażenia ?)
    >
    > Komputera i monitora nie sprzedaje - pozostaje nadal do mojego (teraz

    zapomniałem dodać, że wszystko to wpisane jako środki trwałe
    Bubu

  • 3. Data: 2006-12-20 00:03:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Dec 2006, bubu wrote:

    > zapomniałem dodać, że wszystko to wpisane jako środki trwałe

    Primo mam pewne zastrzeżenia co do uznawania LCD luzem za ST!
    Pomijajšc ten (IMO istotny) szczegół oraz brak informacji czy
    ST były kupione "na DG" bšdŸ jaka była wysokoœć (procentowo)
    modernizacji i przyjmujšc że zakup był oVATowany mamy tak:
    - dochodowego nie ma,
    - ale niestety odliczony VAT trzeba zwracać CAŁY.

    I nie tłumacz mi że to bzdura na kółkach bo wiem.
    Trzeba sprzedać taki komp (przez komis albo allegro) i kupić
    porównywalny za porównywalną cenę, wtedy przypadnie odprowadzić
    tylko VAT od wartości którą TERAZ jest wart :(

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-12-20 07:39:16
    Od: bubu <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Primo mam pewne zastrzeżenia co do uznawania LCD luzem za ST!
    dopisany do komputera w tym roku

    > czy ST były kupione "na DG" bšd? jaka była wysoko?ć (procentowo)
    > modernizacji
    tak, był kupiony na DG (dawno), a wysokość % modernizacji w stosunku do
    wartości była wysoka (70% ? - w tym był też nowy system)
    - do faktycznej wartości w dniu modernizacji to chyba 500%

    > i przyjmujšc że zakup był oVATowany mamy tak:
    > - ale niestety odliczony VAT trzeba zwracać CAŁY.
    nie byłem i nie jestem vatowcem

    > - dochodowego nie ma,
    w związku z powyższym - czy należy sporządzić remanent likwidacyjny, dla
    podatku dochodowego od osób fizycznych i wpisać "zero"

    > I nie tłumacz mi że to bzdura na kółkach bo wiem.
    > Trzeba ....

    ja wiem, ze to nie jedyna bzdura (dlatego pytam tak naiwnie)

    Dziękuję i pozdrawiam
    Bubu

  • 5. Data: 2006-12-20 08:19:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Dec 2006, bubu wrote:

    > nie byłem i nie jestem vatowcem

    To było trzeba napisać!

    > w związku z powyższym - czy należy sporządzić remanent likwidacyjny, dla
    > podatku dochodowego od osób fizycznych i wpisać "zero"

    Remanent remanentem... a co to ma do ST?
    I skąd likwidacja?
    ST nie wchodzą przy KPiR do remanentów "podatkowych" (zrobić sobie
    spis ST z natury oczywiście można, zakazu nie ma)!
    Zostaje w EST, dożywotnio. Do fizycznego zbycia (jest przychód z DG,
    pomimo "zamknięcia DG"!) lub fizycznej likwidacji (teraz są przepisy
    o złomie elektronicznym...).
    W razie ponownego rozpoczęcia DG EST jest niejako "wznawiana" (wartość
    początkową i dotychczasową amortyzację się ujmuje do nowych wpisów).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-12-20 11:44:27
    Od: bubu <bubupl^cyfrajeden^@wupe.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Wed, 20 Dec 2006, bubu wrote:
    > W razie ponownego rozpoczęcia DG EST jest niejako "wznawiana" (wartość
    > początkową i dotychczasową amortyzację się ujmuje do nowych wpisów).

    Wielkie dzięki !!!
    Bubu