  • 1. Data: 2003-09-07 10:18:09
    Temat: zakończenie działalności
    Od: "Walter" <w...@o...pl>

    Mam zamiar zakończyć działalność gospodarczą.Trzeba ponoć zrobić remanent
    likwidacyjny.Powiedzcie jak to zrobić,bo nie za bardzo się
    orientuję.Dotychczas nie musiałem co roku robić remanentu gdyż rozliczałem
    się z fiskusem w formie karty podatkowej.

  • 2. Data: 2003-09-08 14:14:10
    Temat: Re: zakończenie działalności
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Walter" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > orientuję.Dotychczas nie musiałem co roku robić remanentu gdyż rozliczałem
    > się z fiskusem w formie karty podatkowej.

    Zwolnienie z VAT ?

    Jesli tak, to pewnie nie trzeba..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-09-10 19:05:36
    Od: lidpiotr<l...@p...onet.pl>

    O ile mi wiadomo na zakończenie każdej działalności gospodarczej
    sporządza się remanent likwidacyjny (nawet zerowy) na dzień
    zakończenia działalności i powiadamia o tym fakcie U.S. Remanent
    wycenić w ciągu 14 dni. Pładnik VAT odprowadza podatek VAT (wg
    stawek) od towarów, wyrobów i półwyrobów ujętych w spisie. Spisem
    likwidacyjnym obejmuje się również środki trwałe, wartości
    niematerialne i prawne, wyposażenie. Należy również obliczyć i
    odprowadzić podatek dochodowy od wartości remanentu. W U.S. są do
    tego specjalne druki.
    Są również sytuacje kiedy nie trzeba płacić podatku dochodowego o
    tym można przeczytać w ustawie o p.d.o.o.f. lub zapytać w U.S.
    Pozdrawiam
    lidpiotr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-09-10 21:40:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, lidpiotr wrote:

    >+ O ile mi wiadomo na zakończenie każdej działalności gospodarczej
    >+ sporządza się remanent likwidacyjny (nawet zerowy) na dzień
    >+ zakończenia działalności

    Ale pytający jest na karcie podatkowej... wtedy też ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)