  • 1. Data: 2004-05-24 10:04:34
    Temat: zakup auta
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Usiłuje sprzedać swoje auto. I mam wątpliwości
    następujące.
    1. Auto to ciężarówka-kratka, hyundai combi.
    Fizycznie jest pięciosobowe, ale w dowodzie jest wpisane:
    2-osobowe i 550 kg ładowności. Według dowodu spelnia
    warunki wzoru Lisaka. Czy dowód decyduje ?
    2. Chciałem sprzedać w komisie, ale komis stwierdził, że
    jak sprzedają na fakturę to oni nie mogą odliczyć VAT.
    Jakoś tego nie rozumiem, bo cena auta to 20.000 czyli VAT
    3606 zł i nawet jak auto nie spełniałoby wzoru Liasaka to
    przecież połowę VATu kupujący może sobie odliczyć ?
    Czy źle rozumuję ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2004-05-24 10:10:55
    Temat: Re: zakup auta
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Lipas wrote:

    > 1. Auto to ciężarówka-kratka, hyundai combi.
    > Fizycznie jest pięciosobowe, ale w dowodzie jest wpisane:
    > 2-osobowe i 550 kg ładowności. Według dowodu spelnia
    > warunki wzoru Lisaka. Czy dowód decyduje ?

    Decyduje swiadectwo homologacji, wiec zajrzyj tam. Powinienes
    miec wpisane w dowodzie rejestracyjnym to samo co w homologacji,
    niemniej w ustawie mowa o SH nie o DR.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-24 21:53:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 May 2004, Lipas wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 3606 zł i nawet jak auto nie spełniałoby wzoru Liasaka to
    >+ przecież połowę VATu kupujący może sobie odliczyć ?

    A "wzór Lisaka" dotyczy zakupu ST czy obrotu handlowego ;) ?

    Sugerujesz że "od osobówki" fabryka nalicza cały VAT
    po czym dystrybutor odlicza pół, dalej dealer odlicza pół, za
    to nalicza cały - zaś nabywca znowu odlicza pół... ? ;)
    (nie bic za łopatologię :))

    Przy komisie coś z VATem pokombinowali to na razie cicho będę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)