  • 1. Data: 2003-08-14 13:56:34
    Temat: zakup działki - jakie koszty dodatkowe?
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    kupuję działkę za 50000 - jakie dodatkowe koszty poniosę (notariusz,
    podatki, Vaty, opłaty, US, PCC itp.)

    czy ktoś może pomóc?

    pzd
    mwi

  • 2. Data: 2003-08-15 11:16:21
    Temat: Re: zakup działki - jakie koszty dodatkowe?
    Od: "Falcone" <f...@a...waw.pl>

    proponuję dogadać się z właścicielem działki, że na akcie notarialnym będzie
    niższa kwota niż w rzeczywistości mu zapłacisz.
    koszt notarialny zakupu działki o wartości 10000 to ok 1 tys zł - działki o
    wartości 50000 prawie 5 razy tyle.

  • 3. Data: 2003-08-15 18:45:36
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Falcone" <f...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    > proponuję dogadać się z właścicielem działki, że na akcie notarialnym
    będzie
    > niższa kwota niż w rzeczywistości mu zapłacisz.

    Re : A o możliwości (i praktyce) kwestionowania zaniżonych cen przez
    fiskusa , to Kolega coś słyszał ? Tudzież o kosztach biegłego rzeczoznawcy
    (kto i kiedy je ponosi) w przypadkach sporu co do wartości ?
    Zaniżyć można (ja też nie kocham fiskusa), ale z głową - tak, aby nie
    "podłożyć się" urzędnikowi. Urzędy skarbowe dysponują dość precyzyjnymi
    wykazami cen (m.in. działek). Oczywiście "widełki" muszą istnieć, ale z
    zaniżaniem więcej niż o 30 % zalecam ostrożność. Rzecz polega na tym, że w
    przypadku rozbieżności w wycenie nabywcy-sprzedającego, a biegłego
    powołanego przez fiskusa większej niż 30 % - koszty tej wyceny ponosi
    podatnik PCC. Jeśli różnica ta jest mniejsza - fiskus. Urzędnik kalkuluje
    więc też własne ryzyko narażenia się przełożonym, którzy mogą niezbyt
    łaskawym okiem patrzeć na zwiększenie kosztów urzędu.
    Pozdrawiam. AR