  • 1. Data: 2005-09-29 22:28:03
    Temat: zakup notebooka w USA a VAT w Polsce
    Od: "k...@p...onet.pl" <k...@p...onet.pl>

    witam,
    Mam nastepujacy problem i nie wiem jak go rozgryzc, a niestety moja ksiegowa
    tez niezbyt wie:(
    Chce kupic notebooka na firme, waham sie czy w Polsce czy w USA. Na korzysc
    USA przemawiaja oczywiscie ceny, no ale rodzi sie kilka pytan:
    1. Czy sklep w USA moze i wystawic fakture VATowska?
    2. Czy jesli tak, to za taki sprzet musialbym placic jakies clo czy inne
    oplaty?
    3. Gdyby okazalo sie ze hamerykance nie moga wystawic mi f-ry VAT to:
    jezeli, ktos kupilby tego notebooka na siebie, przywiozl go do Polski w
    jakiejs walizecze;) a potem chialbym go kupic od znajomych prowadzacych
    sklep komputerowy, czy oni musieliby doliczyc mi VAT polski?
    Jesli ktos bedzie uprzejmy odniesc sie do tych pytan, to prosilbym (bez
    urazy of korz) o podanie zrodla informacji.
    Z gory dzieki za ewentualna pomoc!
    pozdr

  • 2. Data: 2005-09-30 18:00:21
    Temat: Re: zakup notebooka w USA a VAT w Polsce
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "k...@p...onet.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dhhppo$3sk$1@news.onet.pl...

    > Chce kupic notebooka na firme, waham sie czy w Polsce czy w USA. Na
    > korzysc USA przemawiaja oczywiscie ceny,

    Z ciekawości zapytam - jaka jest różnica cen?
    Rozważałeś fakt że kupując w USA pozbawiasz zię zapewne gwarancji?

    > no ale rodzi sie kilka pytan:
    > 1. Czy sklep w USA moze i wystawic fakture VATowska?

    Fakturę może, ale VATowska to ona raczej nie będzie.

    > 2. Czy jesli tak, to za taki sprzet musialbym placic jakies clo czy inne
    > oplaty?

    Cło na komoutery jest _chyba_ zerowe.
    Musisz zapłacic VAT.

> [...]
    > jakiejs walizecze;) a potem chialbym go kupic od znajomych prowadzacych
    > sklep komputerowy, czy oni musieliby doliczyc mi VAT polski?

    Musieliby jakosik udokumentować jego zakup, analogicznie jak ty...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2005-10-02 10:05:57
    Od: "Small" <h...@n...net>

    > Z ciekawości zapytam - jaka jest różnica cen?
    > Rozważałeś fakt że kupując w USA pozbawiasz zię zapewne gwarancji?

    no jak ? ma gwarancje tylko ze musi wyslac do USA :D

    > Cło na komoutery jest _chyba_ zerowe.
    > Musisz zapłacic VAT.

    clo na rzeczy elektryczne jest zazwyczaj 2,7% - 3,7% ale najlepiej sobie
    sprawdz
    http://www.mf.gov.pl/sluzba_celna/dokument.php?dzial
    =516&id=31803

    do tego VAT dochodzi jak kolega wyzej napisal