  • 1. Data: 2006-10-28 21:02:45
    Temat: zakup programou lub usługi spoza UE
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Witam,

    Kupiłem przez Internet
    1. domenę internetową od firmy w Australii
    2. kod seryjny do oprogramowania (czyli w zasadzie oprogramowanie bez
    nośnika) z USA

    Z lektury archiwum wynika, że aby myśleć o zaksięgowaniu oprogramowania,
    czyli pozycja 2 musiałbym odprawić to przez agencję celną - oczywiście
    doliczą cło i VAT ? Mimo, że cała operacja w sieci zajęła mi 5 minut.

    Czy dobrze to zrozumiałem?

    A w przypadku domeny internetowej? Jeśli potraktowałbym to jako usługa to
    czy naliczam i odliczam VAT jak w przypadku importu usług UE?
    Ewentualnie jeśli przyjmę, że jest to wartość niematerialna to jak to
    zaksięgować?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2006-10-29 08:02:57
    Temat: Re: zakup programou lub usługi spoza UE
    Od: "dziku.tm" <n...@n...no>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli pozycja 2 musiałbym odprawić to przez agencję celną - oczywiście
    > doliczą cło i VAT ? Mimo, że cała operacja w sieci zajęła mi 5 minut.

    Tu bedzie to samo co z domeną. Ksiegujesz to jako import usług (licencja na
    używanie programu to usługa, a nie rzecz materialna - numer seryjny jest
    tylko zabezpieczeniem a nie samym towarem) , naliczasz VAT, a potem
    wystwiasz Dokument wewnetrzny sprzedazy zeby sobie odliczyc ten VAT.

  • 3. Data: 2006-10-29 09:50:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello dziku.tm,

    Sunday, October 29, 2006, 9:02:57 AM, you wrote:

    [...]

    > Tu bedzie to samo co z domeną. Ksiegujesz to jako import usług (licencja na
    > używanie programu to usługa, a nie rzecz materialna - numer seryjny jest
    > tylko zabezpieczeniem a nie samym towarem) ,

    Licencję na oprogramowanie zalicza się do wartości niematerialnych i
    prawnych. Na pewno nie jest to usługa. Domena również - opłacając
    domenę opłacasz prawo używania nazwy przez określony czas.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2006-10-29 11:30:55
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    > Licencję na oprogramowanie zalicza się do wartości niematerialnych i
    > prawnych. Na pewno nie jest to usługa. Domena również - opłacając
    > domenę opłacasz prawo używania nazwy przez określony czas.

    Po kontroli z US'u: licencja (tu chodzilo o program) ksiegowo i podatkowo
    traktowana tak jak usluga, czyli tak, jak opisano na samy poczatku.Sejm i
    Rzad jest, jak zawsze, opozniony w stos. do zycia, w tej chwili dopiero
    dotarli do czasow Darwina: odrzucic czy nie jego toerie.

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2006-10-29 11:42:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello XXX,

    Sunday, October 29, 2006, 12:30:55 PM, you wrote:

    > Po kontroli z US'u: licencja (tu chodzilo o program) ksiegowo i podatkowo
    > traktowana tak jak usluga, czyli tak, jak opisano na samy poczatku.

    Kontrolerzy z US niekoniecznie muszą być wyrocznią. Licencja (w tym
    kontekście) == prawo do użytkowania a prawo do czegoś usługą nie jest.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2006-10-29 15:39:05
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-10-2006 o 12:42:51 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Kontrolerzy z US niekoniecznie muszą być wyrocznią. Licencja (w tym
    > kontekście) == prawo do użytkowania a prawo do czegoś usługą nie jest.

    Zajrzyj do ustawy o VAT żeby przekonać się czym jest licencja.

  • 7. Data: 2006-10-29 17:58:17
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:1718903495.20061029105052@pik-net.pl,
    niejaki(a): RoMan Mandziejewicz z adresu <r...@p...pl> napisał(a):

    > Licencję na oprogramowanie zalicza się do wartości niematerialnych i
    > prawnych. Na pewno nie jest to usługa. Domena również - opłacając
    > domenę opłacasz prawo używania nazwy przez określony czas.

    a czy kod odblokowujący oprogramowanie to koniecznie licencja ? :)

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.mojewakacje.info/ )

  • 8. Data: 2006-10-29 19:26:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-10-2006 o 18:58:17 plusz <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>
    napisał(a):

    > W artykule news:1718903495.20061029105052@pik-net.pl,

    > a czy kod odblokowujący oprogramowanie to koniecznie licencja ? :)

    Licencja to usługa w świetle przepisów do VAT, kod odblokowujący to
    zapewne usługa,
    na jedno wychodzi

  • 9. Data: 2006-10-30 08:14:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Oct 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Kontrolerzy z US niekoniecznie muszą być wyrocznią. Licencja (w tym
    > kontekście) == prawo do użytkowania a prawo do czegoś usługą nie jest.

    Ale *sprzedaż* prawa jest w rozumieniu VAT usługą.
    W zupełności zgadzam się że cywilnoprawnie i w klasyfikacji rachunkowej
    jest to co innego (usługę "luzem" trudno np. amortyzować :))

    pzdr, Gotfryd