  • 1. Data: 2006-10-27 14:08:55
    Temat: Ile kosztuje VAT podatnikow ?
    Od: "LSD" <L...@Q...CO>

    30 mld PLN wyniosą koszty obsługi ustawy o VAT podal dzisiaj Dziennik
    Wplywy maja wynosic 85 mld PLN

    Dodatkowe koszty to
    1) Strata czasu ( ok 175 h rocznie/na osobe )
    2) Koniecznosc utrzymania tzw. "doradcow podatkowych" - bez VAT zostaly by
    bez pracy

  • 2. Data: 2006-10-27 14:45:01
    Temat: Re: Ile kosztuje VAT podatnikow ?
    Od: obywatelkk <o...@p...onet.pl>

    LSD wrote:

> [...]
    > 1) Strata czasu ( ok 175 h rocznie/na osobe )
    > 2) Koniecznosc utrzymania tzw. "doradcow podatkowych" - bez VAT zostaly by

    Doradca podatkowy to nie tylko VAT :P

  • 3. Data: 2006-10-27 14:59:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <o...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Doradca podatkowy to nie tylko VAT :P

    Ale VAT to najbardziej kłopotliwy podatek, myślę, że spokojnie połowa
    pracy doradców wiąże się z VATem.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-10-27 15:05:55
    Od: "LSD" <L...@Q...CO>

    > Ale VAT to najbardziej kłopotliwy podatek, myślę, że spokojnie połowa
    > pracy doradców wiąże się z VATem.

    Za to jakie daje pole popisu :)

    http://www.egospodarka.pl/16754,Budownictwo-spoleczn
    e-z-7-VAT,1,65,1.html

    Niższa stawka VAT miałaby się odnosić również do infrastruktury
    towarzyszącej budownictwu społecznemu. Definicją budownictwa społecznego nie
    będą objęte budynki mieszkalne i mieszkania o powierzchni użytkowej powyżej
    350 m2 a oraz mniejszej, jeżeli posiadają co najmniej dwa luksusowe elementy
    (np. duży taras i balkon) lub takie, w których wartość prac wykończeniowych
    wraz z materiałami stanowi więcej niż 50% ceny lokalu.

    Autor tego tekstu napewno jest fanem Monthy Python ....

  • 5. Data: 2006-10-27 17:00:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Oct 2006, LSD wrote:

    > 30 mld PLN wyniosą koszty obsługi ustawy o VAT podal dzisiaj Dziennik
    > Wplywy maja wynosic 85 mld PLN

    :(
    A było parę podatków (m.in. "opłata od dostarczenia", płacona przez
    kurierów i innych takich) których koszt ściągnięcia przekraczał
    wielokrotnie ich wartość.
    Prawdopodobnie tak jest również z "belkowym" (od odsetek bankowych).

    IMO utrzymywanie podatków których obsługa pożera ponad jakieś 1-3%
    wpływu powinno być konstytucyjnie zakazane.

    pzdr, Gotfryd