  • 1. Data: 2006-10-29 12:19:19
    Temat: Przekazanie mieszkania rodzice --> dziecko - jak najtaniej.?
    Od: "Krzychu_" <k...@n...gazeta.pl>

    Witam,
    proszę o poradę jak w temacie. Interesuje mnie najkorzystniejsza wersja :
    testament, darowizna, darowizna za opiekę, sprzedaż, ...etc.
    Podobno pierwsza grupa pokrewieństwa ma dodatkowe przywileje,
    ale są one obwarowane dodatk.wymaganiami.
    stan aktualny:
    - powierzchnia mieszkania 61m2 (hipoteczne)
    - obecnie dziecko mieszka ze swoim współmałżonkiem w mieszkaniu
    spódzieldzielczym,
    oraz posiada spóldzielcze prawo własnościowe do tego lokalu
    na zasadzie współwłasności z małżonkiem (nie jest to prawo
    wyodrębnione)
    - dziecko i jego współmałżonek nie mają roździelności majątkowej

    może ktoś będzie znał konkretne paragrafy, przepisy lub orzecznictwo,
    proszę o podpowiedź w tym zakresie, z góry dziękuję

    z podr., Krzychu

  • 2. Data: 2006-10-29 15:57:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Krzychu_" <k...@n...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > może ktoś będzie znał konkretne paragrafy, przepisy lub orzecznictwo,
    > proszę o podpowiedź w tym zakresie, z góry dziękuję

    Poczekać kilka miesięcy jak podatek od darowizny zniosą.