  • 1. Data: 2002-11-03 23:54:31
    Temat: zakup samochodu - dojazd
    Od: "Kundalini" <b...@g...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie. Czy jeśli kupuję samochód dla firmy w innym mieście
    (ponieważ jest taniej), to mogę wliczyć koszty przejazdu (pociągiem w jedną
    i samochodem w drugą stronę) w koszty? ... i jak to zaksięgować, bo chyba
    pod "delegację" się nie kwalifikuje.

    pozdrawiam i proszę o pomoc :)
    k.

  • 2. Data: 2002-11-04 07:50:42
    Temat: Re: zakup samochodu - dojazd
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "Kundalini" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jedną
    > i samochodem w drugą stronę) w koszty? ... i jak to zaksięgować, bo chyba
    Chyba nie. Koszty zakupu, ubezpieczenia itp az do momentu wciagniecia
    samochodu do rejestru srodkow trwalych zwiekszają jego wartosc. Mysle, ze
    przejazd pociagiem to zwykly koszt, ale paliwo kupionego samochodu to juz
    chyba jest koszt zakupu i o tyle zwieksza wartosc samochodu do amortyzacji.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 3. Data: 2002-11-04 19:41:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kmagiera napisał:
> [...]
    > chyba jest koszt zakupu i o tyle zwieksza wartosc samochodu do amortyzacji.

    Brr.. paliwo zwiększa wartość początkowa samochodu?
    To jak ten maluch co to był wart 100zł, a z pełnym bakiem 200zł? ;-))

    Przeciez samochód został przekazany do uzytkowania w momencie
    rejestracji (nawet czasowej), ubezpieczenia i odbioru z salonu (bez tych
    2 pierwszych rzeczy nie wyjedzie z salonu). Od tego momentu jest zdatny
    do użytku. Fabryka daje zawsze jakies paliwo żeby dojechac na najblizszą
    stację. A tankowanie odbyło sie juz w momencie faktycznego uzytkowania
    środka trwałego.
    To czy fizycznie został on juz wpisany do EŚT nie ma wiekszego
    znaczenia, ale jak ktos sie uprze, to EŚT może zabrac ze sobą i dokonac
    wpisu przed wyjazem od sprzedawcy ;-)))

    Przejazd pociągiem oczywiście w ramach delegacji czyli podróży
    służbowej, stosując terminologie ustawy ( a tak w ogóle co to jest
    "zwykły koszt" i dlaczego koszty podrózy słuzbowej są niezwykłe??)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-11-04 23:23:23
    Od: "kundalini" <b...@g...pl>

> [...]
    > służbowej, stosując terminologie ustawy ( a tak w ogóle co to jest
    > "zwykły koszt" i dlaczego koszty podrózy słuzbowej są niezwykłe??)

    Dzięki jeszcze raz.
    Jak zwykle za dużo mam nie potrzebnych wątpliwości :)

    pozdrawiam
    k.

  • 5. Data: 2002-11-04 23:57:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Nov 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Przejazd pociągiem [...] w [...] podróży służbowej,[...]
    >+ i dlaczego koszty podrózy słuzbowej są niezwykłe??)

    *dywagacja*
    A bo to rzadkość niebywała żeby wedle własnego uznania
    obywatelowi pozwolono zaliczyć VAT w VAT albo w koszta !
    Pytający coś pisał o wyjeździe dalekim - no to widać
    na ową rzadkość się załapuje :) (50km AFAIR)

    Pozdrowienia :) Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-05 09:51:12
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

> [...]
    > do użytku. Fabryka daje zawsze jakies paliwo żeby dojechac na najblizszą
    > stację. A tankowanie odbyło sie juz w momencie faktycznego uzytkowania

    Witam
    Pogrzebałem w przepisach
    rozp. ministra finansow z 17.01.97 w sprawie amortyzacji..... (dzu 6 poz
    35)
    par.6 pkt 4a " za cene nabycia uwaza sie kwote nalezna zbywajacemu
    powiekszona o koszty zwiazane z nabyciem, naliczone do dnia przekazania
    srodka trwalego..... do uzywania, a wszczegolności o koszty transportu,
    zaladunku i wyladunku....."
    Mozna to roznie interpretowac, ja rozumiem to tak, ze samochod mam do
    dyspozycji gdy przyjedzie z salonu do siedziby firmy ( ale przy tym sie nie
    upieram).
    Rzeczywiscie przepisy rodza dziwna sytuacje - gdy maluch pojezdzi przez pol
    Polski to podwoi sie jego wartosc. I co tu komentowac...
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 7. Data: 2002-11-05 10:23:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Witam
    > Pogrzebałem w przepisach
    > rozp. ministra finansow z 17.01.97 w sprawie amortyzacji

    Wszystko to prawda, poza tym, że to
    rozporządzenie nie jest obowiązującym prawem
    i to chyba od dwóch lat conajmniej. :-))

    CEZ

  • 8. Data: 2002-11-05 23:41:34
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    > Wszystko to prawda, poza tym, że to
    > rozporządzenie nie jest obowiązującym prawem
    > i to chyba od dwóch lat conajmniej. :-))
    >
    > CEZ
    Witam
    Prosze o jakis namiar, co je zmienilo, czy skasowalo.
    Zycze milego dnia Krzysztof Magiera

  • 9. Data: 2002-11-06 07:15:21
    Temat: Odp: zakup samochodu - dojazd
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    > Witam
    > Prosze o jakis namiar, co je zmienilo, czy skasowalo.
    > Zycze milego dnia Krzysztof Magiera

    Do ustawy o CIT przeciez 16-stke od "a" do "m" czy iles dodali; PIT
    analogicznie i to juz jakies pare wiosenek temu.

    krys