  • 1. Data: 2006-07-27 10:28:43
    Temat: zakup sprzetu w czesciach ( czesci nieuzyteczne)
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    temat dziwny, ale nie wiedzialem jak to ujac;)
    Czy moga byc jakies klopoty, jesli chce kupic sprzet na firme, jednak nie
    mam wystarczajacej gotowki by kupic wszystko w jednym czasie, konkretnie mam
    na mysli sprzet do nurkowania, firma w w dzialalnosci ma prace podwodne,
    wiec planuje takowe prowadzic, a obecnie robie cos innego. Czy moge kupowac
    sprzet na raty, tzn najpierw jedna rzecz, za miesiac druga itp? jak to
    rozwiazac, poza jakimis kredytami itp?
    Moze nie odliczac vatu od zaksiegowanej f-ry zeby nie bylo krzyku w razie
    kontroli, da sie tak?
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2006-07-27 10:57:15
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 12:28:43 Michał Trych <m...@U...pl> napisał:

> [...]
    > rozwiazac, poza jakimis kredytami itp?
    > Moze nie odliczac vatu od zaksiegowanej f-ry zeby nie bylo krzyku w razie

    Przecież nie musisz tego wpisywać do KPiR, do VATu chyba możesz
    odliczać(ale nie jestem pewnien),
    jak się uzbiera całość to wtedy zrobisz z tego środek trwały.
    Dobrze myślę?

  • 3. Data: 2006-07-27 11:06:23
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Przecież nie musisz tego wpisywać do KPiR, do VATu chyba możesz
    > odliczać(ale nie jestem pewnien),
    > jak się uzbiera całość to wtedy zrobisz z tego środek trwały.
    > Dobrze myślę?

    Pewnie tak, ale moze wazne jest to ze firma jest na ryczalcie i w zasadzie
    odlicza sie tylko vat, nie chcialbym zeby mi ktos powiedzial ze kupilem
    nieuzytek...

    A moze ktos sie wypowie jak wyglada uklad taki, ze wykorzystuje do
    dzialalnosci sprzet prywatny i ew dokupuje cos na firme? Czyli brakujace
    rzeczy mam prywatnie, albo moj podwykonawca - ma caly sprzet plus ew kilka
    rzeczy ktore ja kupilem na firme?
    pozdrawiam
    michal