  • 1. Data: 2006-07-27 06:45:06
    Temat: zasiłek rodzinny (brutto ? netto?)
    Od: "Maciek" <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Na stronie mps.gov.pl wyczytałem
    "Zasiłek rodzinny przysługuje, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę
    albo dochód osoby uczącej się nie przekracza kwoty 504 zł."
    nigdzie nie znalazłem informacji czy to jest kwota brutto czy netto. Na
    stronie zusu, mopru też nie ma informacji, szukałem na forum i spotkałem sie
    z różnymi odpowiedziami. Prosze o pomoc.

    Dziękuje i pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2006-07-27 07:08:31
    Temat: Re: zasiłek rodzinny (brutto ? netto?)
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Maciek napisał(a):

> [...]
    > nigdzie nie znalazłem informacji czy to jest kwota brutto czy netto. Na
    > stronie zusu, mopru też nie ma informacji, szukałem na forum i spotkałem

    Najlepiej sprawdzić w ustawie:

    USTAWA o świadczeniach rodzinnych

    "Art. 3.
    Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    1) dochodzie - oznacza to, po odliczeniu kwot alimentów świadczonych na
    rzecz innych osób:
    a) przychody podlegające opodatkowaniu na zasadach ogólnych na podstawie
    przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomniejszone o koszty
    uzyskania przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych,
    zapłacone składki na ubezpieczenia społeczne niezaliczone do kosztów
    uzyskania przychodu oraz zapłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne,
    [...]
    2) dochodzie rodziny - oznacza to przeciętny miesięczny dochód członków
    rodziny uzyskany w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy;
    3) dochodzie osoby uczącej się lub pełnoletniej osoby niepełnosprawnej -
    oznacza to jej przeciętny miesięczny dochód uzyskany w roku kalendarzowym
    poprzedzającym okres zasiłkowy;
    [...]"

    Najlepiej przeczytaj cały Art.3 - za długi aby go tutaj wklejać.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~