  • 1. Data: 2006-07-27 10:28:00
    Temat: rozliczenia w spółkach
    Od: "/RookArt/" <g...@u...o2.pl>

    Witam
    Rozpoczynam działalność w formie spółki jawnej
    i jednocześnie pozostaję na dwóch półetatach.
    Natomist mam kilka firm dla których od kilku lat
    co jakiś czas wykonuję pracę i do tej pory
    rozliczłem się na umowy zlecenie.
    Natomist teraz kiedy zaczynam prowadzić działalność
    gospodarczą (sp.j.) i świadczę usługi tego samego typu
    co wcześniej dla moich klientów to nie mogę
    takich umów zawierać a wystawianie
    faktur VAT no cóż generuje
    dodatkowy dochód dla firmy i mojego wspólnika
    co dla niego nie jest "dobre" :) a umowa spółki
    mówi wyraźnie o podziale zysków po 50%.

    Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu oprócz:
    1. dzielenia się ze wspólnikiem dochodem kiedy
    wystawiam FV dla mojego klienta
    2. zamknięcia spółki i otworzenia zwykłej DG

    pozdrawiam
    rookArt

  • 2. Data: 2006-07-27 20:35:52
    Temat: Re: rozliczenia w spółkach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006, /RookArt/ wrote:

    > Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu oprócz:
    > 1. dzielenia się ze wspólnikiem dochodem kiedy
    > wystawiam FV dla mojego klienta
    > 2. zamknięcia spółki i otworzenia zwykłej DG

    3. otwarcie własnej 1-osobowej DG.
    Są jakieś przeciwwskazania (oprócz płacenia zdrowotnego)?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)