  • 1. Data: 2005-03-16 14:37:47
    Temat: zakup uslug z UE
    Od: a...@w...pl

    Witam,
    bardzo prosze o pomoc, bo juz sie calkiem pogubilam....
    Firma wyslala do naprawy czesc do Niemiec. Kontrahent niemiecki
    wystawil mi fakture ze swoim Mwst.(vat) 16% W jak sposob rozliczam to?
    Calosc (netto +podatek) w koszty i nie martwic sie tym, czy jakos
    inaczej sie to ujmuje?
    Czy taka faktura moze byc przeslana tylko mailem w formacie pdf, czy
    musi posiadac nr vat ue?
    Bardzo prosze o rady

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2005-03-16 16:08:09
    Temat: Re: zakup uslug z UE
    Od: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>

    Uzytkownik <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > inaczej sie to ujmuje?
    > Czy taka faktura moze byc przeslana tylko mailem w formacie pdf, czy

    Jesli podalabys swoj NIP europejski (zaczynajacy sie na PL) firmie
    niemieckiej, ten wystawilby fakture bez swojego Mehrwertsteuer.
    W sytuacji, gdy otzrymalas juz taka fakture z MwSt mozesz postapic w dwojaki
    sposob:
    - prostszy- wrzucic calosc (brutto) w koszty
    - zaksiegowac tylko netto w koszty, MwSt zawiesic na koncie bilansowym i
    zwrocic sie do niemieckiego Urzedu Skarbowego o zwrot MwSt. Ja nie robilam
    tego nigdy, wiec nie wiem dokladnie jaki uzyskac taki zwrot. Wiem od
    znajomych ksiegowych, ze trwa to jednak bardzo dlugo.

    Aha, pamietaj, ze jest to dla Ciebie import uslug, a wiec musisz wystawic
    fakture wewnetrzna naliczajac vat nalezny, pokazujesz go w rejestrze vat
    nalezny i w tym samym miesiacu w rejestrze vat naliczony. Wychodzisz na
    zero.

    Faktura moze byc przeslana mailem, bez podpisu wystawcy.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2005-03-17 07:40:09
    Od: a...@w...pl

> [...]
    >zero.
    >
    >Faktura moze byc przeslana mailem, bez podpisu wystawcy.

    Bardzo dziekuje za pomoc i serdecznie pozdrawiam
    Agnieszka

  • 4. Data: 2005-03-17 08:59:41
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

> [...]
    > znajomych ksiegowych, ze trwa to jednak bardzo dlugo.
    > Aha, pamietaj, ze jest to dla Ciebie import uslug,

    IMHO to nie jest import usług. byłby nim, gdyby miejscem opodatkowania było
    RP. w przypadku gdy polski usługobiorca nie podał swojego nr nip, miejscem
    świadczenia są Niemcy i tam usługa jest opodatkowana.

    a wiec musisz wystawic
    > fakture wewnetrzna naliczajac vat nalezny, pokazujesz go w rejestrze vat
    > nalezny i w tym samym miesiacu w rejestrze vat naliczony. Wychodzisz na
    > zero.

    w związku z tym co napisałam wyżej, IMHO nie ma takiego obowiązku. vat
    rozliczył usługodawca.

    > Faktura moze byc przeslana mailem, bez podpisu wystawcy.
    > Pozdrawiam
    > Kasia

    pozdrawiam