  • 1. Data: 2004-12-02 08:09:37
    Temat: zakup zestawu komputerowego
    Od: "Radek" <r...@i...pl>

    witam
    kupilem komputer do swojej firmy, na fakturze jest tylko jedna pozycja -
    zestaw komputerowy. Czy opis nie powinien byc bardziej szczególowy oraz czy
    sprzedawca powinien posiadać jakis certyfikat uprawniający go do skladania
    sprzętu komputerowego (coś mi sie o uszy obiło)?

    pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2004-12-02 09:27:23
    Temat: Re: zakup zestawu komputerowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, Radek wrote:

    >+ witam
    >+ kupilem komputer do swojej firmy, na fakturze jest tylko jedna pozycja -
    >+ zestaw komputerowy. Czy opis nie powinien byc bardziej szczególowy

    To jest raczej sprawa cywilna: jak dojdzie do sporu to trzeba będzie
    ustalić JAKI w końcu komputer kupiłeś, i czy taki 386 100 MHz bez
    cache 8 MB RAM 20 MB HDD to ten właśnie ;)
    Ale IMHO to może być zawarte w *innym* dokumencie.
    To jest TA SAMA kwestia, co stwierdzenie czy:
    - sprzęt został wydany
    - sprzęt został przyjety
    - za towar zapłacono.
    REGULARNIE wraca sprawa że OWSZEM, to MOŻE być w interesie
    zawierającego umowę żeby MIAŁ dokumenty na zajście lub nie
    owych zdarzeń. Ale to WCALE nie musi być zawarte na fakturze,
    mało - takie informacje są "ubocznymi dokumentami zapisanymi
    na tym samym papierze co faktura ale fakturą nie będących" !
    I zgoda - czasami trzeba o to zadbać. SAMEMU. Zawierając
    umowę i np. powiadając że bez specyfikacji komputera się
    nie kupi. Ale to jest TWÓJ interes i TWOJA sprawa, a nie
    sprzedawcy - jak CHCESZ kupić kota w worku (o, Maddy niedawno
    miała ;)) - to co, ma ci zabronić ?? ;)

    BTW: nie widzę pytania "w temacie": o jaki podatek chodzi ? ;)

    >+ oraz czy sprzedawca powinien posiadać jakis certyfikat
    >+ uprawniający go do skladania
    >+ sprzętu komputerowego (coś mi sie o uszy obiło)?

    Wiesz, obić to by cie trzeba ;) - chcesz stawiać warunki gorsze
    niż Unia wymaga :]
    Polecam przejrzeć groups.google.pl -> zaawansowane, grupa *.prawo,
    hasło: "CE" oraz "certyfikat certyfikatu", było kilka razy, sam
    namierzałem podstawę prawną :)
    Towary dzieli się na 3 grupy:
    - nie podlegające oznaczaniu (nie wolno na nich umieszczać CE,
    to jest karalne !)
    - podlegające oznaczeniu pod deklaracją zgodności; deklarację
    wystawia "wprowadzający do obrotu" (to NIE jest oczywiste
    że producent) i osobiście za nią odpowiada
    = podlegające certyfkacji, takoż podlegające oznaczeniu - i tych
    jest mało. Patrząc pi razy oko na zapisy są to te same towary które
    przedtem "wymagały badań"
    Wedle mojej wiedzy komputer *w rozumieniu większości ludzi* - czyli
    "skrzynka o konstrukcji modułowej z modułów typowo kupowanych od
    innych producentów" podlega deklaracji zgodności. Oczywiście jeśli
    "nie trzyma norm" (a jest ich niezły stosik...) to "składaczowi"
    możena przytentegować. Natomiast powodu do żądania certyfikacji
    nie widać, przecież "komputer w rozumieniu podanym wyżej" jest....
    urządzeniem niskonapięciowym !!
    +/-12 V, +/- 5V i jeszcze 3,3V albo opcjonalnie mniej :)

    CO INNEGO jeśli chodzi o producenta ZASILACZA....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-03 11:33:08