  • 1. Data: 2004-12-01 22:07:25
    Temat: Kupno samochodu od firmy
    Od: "SKOBA" <s...@w...pl>

    WItam
    Mam problem z którym nie moge sobie poradzić. Może ktoś mi rozjaśni w
    głowie.
    Opis sytuacji:
    odkupuję od firmy w której pracuję auto (4-roletnie) osobowe z 15% upustem
    od wyceny rzeczoznawcy. Otrzymam fakturę VAt za nie.
    Pytania:
    Czy muszę odprowadzić do US jakiś podatek?
    Co powinienem zrobić jeśli chciałbym je sprzedać (w przeciągu np. 2-ch
    tygodni od daty kupna z firmy)?

    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi w tej sprawie.

    pozdr
    SK

  • 2. Data: 2004-12-02 12:49:26
    Temat: Re: Kupno samochodu od firmy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    SKOBA pisze:

> [...]
    > tygodni od daty kupna z firmy)?
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi w tej sprawie.

    Mysle, ze jedna strona tej czynnosci podlega, lub jest ZWOLNIONA,
    z VAT wiec sprzedrz nie podlega PCC..
    A jak sie myle, to mnie zaraz "wyprostuja".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-12-02 20:25:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Mysle, ze jedna strona tej czynnosci podlega, lub jest ZWOLNIONA,

    IMHO dobrze myślisz, ale źle ująłeś ;)
    *Właściwa* strona transakcji "lub jest zwolniona" :) (zwolniony
    musi być *podatnik*, a w obrocie krajowym kupujący nie jest
    podatnikiem - więc liczy się TYLKO kto jest sprzedawcą :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-04 06:54:59
    Od: "max" <m...@w...pl>

    Witam.
    A co jeżeli samochód kupuje się od firmy nie VATowca. Czy wtedy płaci się
    PCC?

    Pozdrawiam,

    Piotrek.

  • 5. Data: 2004-12-04 13:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Dec 2004, max wrote:

    >+ Witam.
    >+ A co jeżeli samochód kupuje się od firmy nie VATowca. Czy wtedy płaci się
    >+ PCC?

    Firma nie-VATowiec to określenie "potoczne". Nieprawidłowe ściśle rzecz
    biorąc. Nie ma legalnie działających firm nie podlegających VAT :)
    Takie nazywane firmy *są* podatnikami VAT, są jedynie *zwolnieni* :)
    A od PCC zwalnia jeśli podatnik "podlega pod VAT" - zwolniony może być,
    wyjątkiem jest obrót nieruchomościami.
    No to obrót samochodem przez firmę *będącą podatnikiem* (to nic że
    "zwolnionym") pod PCC nie podlega !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-06 08:14:52
    Od: "max" <m...@w...pl>

    To znaczy, że zapłaciłem niepotrzebnie podatek (zgodnie z informacją
    udzielona przez urzędnika US). W jaki sposób mogę go odzyskać?

    Pozdrawiam,

    Piotrek.

  • 7. Data: 2004-12-09 21:32:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004, max wrote:

    >+ To znaczy, że zapłaciłem niepotrzebnie podatek (zgodnie z informacją
    >+ udzielona przez urzędnika US). W jaki sposób mogę go odzyskać?

    Hm... podatek się płaci wg złożonej deklaracji, prawda ?
    No to jak deklaracja jest NIEPRAWIDŁOWA (a zakładając że jest
    jak piszesz, to IMHO jest nieprawidłowa - ale ja doradzcą nie
    jestem) powinno się złożyć deklarację korygującą.
    Mi się zdaje że takim przypadku US musi wydać (na podstawie
    korekty) DECYZJĘ o zwrocie....
    Acha, rzuć okiem na sygnaturkę... ;)

> [...]
    >+ > A od PCC zwalnia jeśli podatnik "podlega pod VAT" - zwolniony może być,
    >+ > wyjątkiem jest obrót nieruchomościami.

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?

    pozdrowienia, Gotfryd