  • 1. Data: 2004-12-02 07:08:56
    Temat: numery na fakturach VAT
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    tak sie zastanawiam
    czy jest gdzies konkretny zapis
    ze wystawiane faktury MUSZA miec kolejne numery
    czy tylko wystarczy
    ze sa one NIEPOWTARZALNE w danym roku
    ?
    zdarzylo mi sie opuscic dwa kolejne numery
    z miesiac czy dwa temu
    i zastanawiam sie czy leciec dalej
    czy teraz w grudniu uzupelnic te luke
    ?
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 2. Data: 2004-12-02 09:09:47
    Temat: Re: numery na fakturach VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, _hehehe wrote:

    >+ tak sie zastanawiam
    >+ czy jest gdzies konkretny zapis
    >+ ze wystawiane faktury MUSZA miec kolejne numery

    Rozp. MF ds. faktur, z dnia 27 kwietnia 2004 r:

    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, powinna
    zawierać co najmniej:
    [...]
    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży
    oraz datę wystawienia
    i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-02 12:51:42
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > oraz datę wystawienia
    > i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"

    Godfrydzie...

    Czy aby na pewno numer KOLEJNY to "nastepna liczba calkowita"
    po numerze wystawionej PRZED NIA faktury ?

    Bo wiesz... jest sobie taka hurtownia, ktora numeruje
    sprzedarz z trzech magazynow osobna "seria" i zadna mila Pani z US ani
    UKS tego nie zakwestionowala...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-12-02 18:38:56
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Godfrydzie...
    >
    > Czy aby na pewno numer KOLEJNY to "nastepna liczba calkowita"
    > po numerze wystawionej PRZED NIA faktury ?
    hehe
    opuscilem numer 13 ( i z rozpedu 14)
    :)
    w niektorych holetalach podobno nie ma trzynastego pietra
    myslalem
    ze moze rowniez nie byc faktury numer 13
    :(((((

  • 5. Data: 2004-12-02 20:34:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news pisze:
    >+ > On Thu, 2 Dec 2004, _hehehe wrote:
    >+ >>+ czy jest gdzies konkretny zapis
    >+ >>+ ze wystawiane faktury MUSZA miec kolejne numery
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ > Rozp. MF ds. faktur, z dnia 27 kwietnia 2004 r:
    [...]
    >+ > i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"
> [...]

    Forma pytania sugeruje jakobym wyraził opinię przeciwną do
    tezy postawionej w pytaniu :)

    >+ numer KOLEJNY to "nastepna liczba calkowita"
    >+ po numerze wystawionej PRZED NIA faktury ?

    Skąd wziąłeś taką interpretację *z mojej strony*, jakobym
    coś podobnego lub coś przeciwnego :] stwierdził ??
    Owszem, pytanie jest ciekawe.
    I nie podejmuję się odpowiedzi.
    Na pewno powszechną praktyką jest uzywanie *pola*
    w oznaczeniu faktury jako licznika. Na pewno stosuje się "kilka
    ciągów numeracji faktur" co przytaczasz.
    Nie zajmuję chwilowo stanowiska w sprawie "co oznacza numer kolejny".
    Ja TYLKO na pytanie "czy jest przepis o NUMERZE KOLEJNYM" podałem
    przepis o NUMERZE KOLEJNYM bez wnikania czy ma to być *najbliższy*
    kolejny element zbioru liczb naturalnych....
    Czyż nie ?? ;)

    >+ Bo wiesz... jest sobie taka hurtownia, ktora numeruje
    >+ sprzedarz z trzech magazynow osobna "seria" i zadna mila Pani z US ani
    >+ UKS tego nie zakwestionowala...

    Nie widzę przeciwsskazań. Gdzie miałby być zapisany zakaz "numerowania
    seriami" ?
    Z powyższeco cytatu z rozporządzenia nie wynika nakaz uznania
    chocby początku numeracji "od jeden" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-03 08:38:50
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    [...]

> [...]
    > seriami" ?
    > Z powyższeco cytatu z rozporządzenia nie wynika nakaz uznania

    No bo widzisz...gdybym musial sie spierac z milymi Paniami
    z US (a chyba wiesz, ze wole spierac sie z Toba) to
    postawilbym taka teze...

    "numer kolejny" w intencji ustawodawcy jest to symbol
    z uporzadkowanego ciaggu znakow taki, ktory wystepuje PO
    (ale niekoniecznie o jeden wiekszy) poprzednio wystawionej fakturze
    z danej serii...
    wg slownika jezyka polskiegho
    kolejny :

    ?występujący w porządku następczym, jeden po drugim; następny?

    Kolejny numer.

    Kolejne wydanie książki.

    Kolejne uderzenia zegara.

    Kolejne nazwiska na liście.

    Przyjąć kolejnego pacjenta

    Numer kolejny natomiast ma taki opis:

    numer m
    1. ?liczba umieszczana na czymś (rzadziej na kimś) oznaczająca kolejne
    miejsce rzeczy lub osoby, pozwalająca na odróżnienie rzeczy lub osób tego
    samego typu, o tym samym przeznaczeniu.

    Tak wiec kolejny to znaczy taki, ktory POZWALA USTALIC KOLEJNOSC..
    (uporzadkowanie) i tyle...

    Ale zeby milym paniom z US przykrosci nie robic nadaje numer
    o jeden wiekszy niz poprzedni..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-12-03 17:22:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl> wrote:
    > Tak wiec kolejny to znaczy taki, ktory POZWALA USTALIC KOLEJNOSC..
    > (uporzadkowanie) i tyle...
    >
    > Ale zeby milym paniom z US przykrosci nie robic nadaje numer
    > o jeden wiekszy niz poprzedni..

    A gdyby porobić paniom przykrości? :)

    Chociażby ustalić numerację od 9999 w dół :) Pozwala ustalić kolejność?
    Pozwala.

    Albo kolejne potęgi dwójki. No bo przecież, szanowna pani, po '2' jest
    '4', a potem '8', '16' i '32'. _Kolejne_ potęgi.

    P.